speakers disco

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Marco

speakers disco

Bericht door Marco »

beste mensen,

hierbij zou ik willen vragen wat voor speakers mensen hier hebben in hun disco.
heb zelf een disco uit '97, daar zitten voor en achter 2 speakers, deze zijn 10 cm, deze missen nu net een beetje laag, het hoeft niet hard te gaan, als het maar een beetje klinkt.
heb er toen 4x pioneer in gezet, de duurste die er waren van dat formaat, de radio is van kenwood.
nu vraag ik mijn af wat de mensen hier voor speakers hebben en of dat klinkt.

alvast bedankt!

groet
marco
fred101

Re: speakers disco

Bericht door fred101 »

Heeft meer met de klankkast te maken denk ik, ofwel het ontbreken daarvan.

Fred
Ploertje

Bericht door Ploertje »

Hoi Marco,

Heb je al gecontroleerd of de speakers goed aangesloten zijn.
Hiermee bedoel ik de "plus en de min". Sluit je dit verkeerkd aan, dan zal er zeker wel muziek uit de speakers komen. Alleen kan het dan een beetje "rommelig" klinken voor een geoefend luisteraar.
Maar bij lage tonen zal de ene conus naar voren bewegen en de andere naar achteren. Hiermee creer je een soort van antie-geluid. De basweergave wordt hierdoor een heel stuk minder.
Zorg er voor dat de speakers dus "in fase" staan. Ook de speakers voor en achter.

Dit is redelijk makkelijk te controleren. Men neme een CD met een lekker "bassig" nummer, zet de radio alleen op de de speakers voor, luister, draai de + en - van één speaker. Heb je nu meer of minder laag. Doe dit ook met de achterste speakers.
Fase verschil controleren tussen voor en achter.Zet nu alles naar links en controleer ook nu weer door de + en de - te draaien of er meer of minder bas is.
Mijn ervaring is dat dit laatste vaak minder goed merkbaar is.

Dit geldt dus niet alleen voor de auto, maar natuurlijk ook voor thuis. Bijv. je subwoofer in fase met je sateliet speakers.

Try this at home!

Succes,
Richard
Roald DI TDI&3.9V8

Bericht door Roald DI TDI&3.9V8 »

in mijn disco zit op de achterdeur origineel een basbox met een paar aardige boxen erin (laro origineel radio met cd wisselaar onder de stoel)
Andrew V8 RRC

Bericht door Andrew V8 RRC »

Ik heb JBL in de Rangerover, ook voor twee en achter in de hemel twee, hier komen mijn midden tonen en tweeter toonen door een baskist met versterker zorgt voor de lagetonen.

mud banden zijn met radio aan niet meer te horen

kleine speakers geven mooi geluid mar lagetonen kun je er niet van verwachten.

wil je die wel dan zul je uit moeten op een "bas kist" (je) voor op de ahter deur of onder je voor stoelen.

Groet Andrew.
Marco

Bericht door Marco »

bedankt allemaal voor de hulp, heb ze toen ik ze aansloot de plus en min nagemeten met een extra draad door de auto, dus denk dan toch dat het aan de (geen) behuizing ligt.

groet,

marco

disco uit '97
Plaats reactie