Lucas hoofdremcylinder Defender

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Henk Bossinade

Lucas hoofdremcylinder Defender

Bericht door Henk Bossinade »

Beste medeprikkers,ik heb een nieuwe Lucas hoofdremcylinder van een Defender liggen.Er hangt een bruin hardplastic labeltje aan met de volgende nummers erop; 66092 05 50/5006QC.Nu ben ik erg benieuwd wat deze cijfer/lettercode betekend,weet iemand het mischien?Bij de LR dealer wist men het niet ;-) !Bvd ,vr. gr. Henk B.
arthur verhalle

Re: Lucas hoofdremcylinder Defender

Bericht door arthur verhalle »

Henk,

Over het algemeen staat de term QC voor "quality control". Het zou dus zeer wel mogelijk zijn dat de cilinder die jij hebt gekocht door middel van een steekproef is gecontroleerd. Zo werkt dat bij fabrieken waar grote hoeveelheden worden gemaakt. Naar ik mag aannemen is deze in orde bevonden en weer doorgestuurd.

Arthur Verhalle
Henk Bossinade

Goed te horen Arthur! kan ik de cylinder morgen met een gerust hart monteren :-) !Vr gr Henk B.
paulus

Bericht door paulus »

succes henk!!
Henk Bossinade

Bedankt Paulus! Ik ga morgenochtend even de hoofdremcylinder,de voorste en achterste remslangen en de voorremblokken vervangen (en daarbij natuurlijk ook de remvloeistof ).En de wielen worden gelijk van voor naar achter(en visa versa) gewisseld.Gaat lukken :-)!Vr gr Henk B.
Plaats reactie