bij het (de)monteren van de main shaft van een Series III versnellingsbak hebben mijn sleutelvrienden en ik het probleem dat deze as enorm klem zit in het achterste lager.
Demonteren gaat nog wel met de nodige klappen, maar bij het monteren lukt het niet om alle synchro's, tandwielen en ringen op de juiste plaats te houden en dan ook nog genoeg kracht te gebruiken. De handleiding zegt zoals altijd in dit soort gevallen: "fitting is the reverse of the removal procedure". Weet iemand de oplossing?
Wouter
versnellingsbak Series: main shaft
Re: versnellingsbak Series: main shaft
Jambo,
Heb aan de andere kant van het lager de borg ring verwijderd??
Gr Arjan.
Heb aan de andere kant van het lager de borg ring verwijderd??
Gr Arjan.
Re: versnellingsbak Series: main shaft
Arjan schreef:
> Heb aan de andere kant van het lager de borg ring verwijderd??
>
Ja, het probleem is dat de as klemt in het lager. Hij is er uiteindelijk wel uit gekomen, en ik krijg hem er ook wel weer in, maar alleen met veel geweld.
Misschien moet ik een pers maken van tapeinden en hout om hem er in te persen, maar ik hoop eigenlijk dat er een magische truc is...
Groeten,
Wouter
> Heb aan de andere kant van het lager de borg ring verwijderd??
>
Ja, het probleem is dat de as klemt in het lager. Hij is er uiteindelijk wel uit gekomen, en ik krijg hem er ook wel weer in, maar alleen met veel geweld.
Misschien moet ik een pers maken van tapeinden en hout om hem er in te persen, maar ik hoop eigenlijk dat er een magische truc is...
Groeten,
Wouter