Gordel grijs kenteken

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
bob

Gordel grijs kenteken

Bericht door bob »

Beste prikkers.

Ik heb een defender 90 soft top met grijs kenteken uit 1986.
Nu zitten hier geen gordels in en zo te zien ook nooit gezeten.
Is dit nu verplicht en zoja......., een driepuntgordel of een heupgordel. En ook de bevestigingspunten kunnen wel eens een probleem worden. Wie weet hier iets van ?!
Sjoerd

Re: Gordel grijs kenteken

Bericht door Sjoerd »

Nee dat is voor het grijze kenteken van dat jaar niet verplicht, ik heb zelf een lt-35 gehad uit 1989 en die was ook niet voorzien van gordels. Destijds heb ik dezelfde vraag gesteld en kreeg ook het antwoord dat het niet verplicht was voor dat bouwjaar.

Maar let wel, als je gordels monteert dienen ze wel goed te werken ook al zijn ze voor dat bouwjaar niet verplicht.

Sjoerd
arthur verhalle

Bericht door arthur verhalle »

Bob,

een 3-puntsgordel kan wel, maar het is geen goedkoop geintje. Als je daar interesse in hebt, kan ik je wel een stuklijst toesturen. LandRover levert namelijk alle onderdelen hiervoor!

Arthur
Kirst

Bericht door Kirst »

Maar veiligheidsgordels (3-punt of heup) zijn toch verplicht vanaf 1971?
Dus dan toch ook voor deze?
laurens-larochunky

Bericht door laurens-larochunky »

Niet voor grijs kenteken...
Sjoerd

Bericht door Sjoerd »

Ja voor het gele kenteken, en niet voor het grijze.

Sjoerd
Kirst

Bericht door Kirst »

Nooit geweten!
Paul KampeerRover + SI

Bericht door Paul KampeerRover + SI »

Van meerdere merken bruikbaar. M.n. peugeotjes zijn makkelijk demonteerbaar en bruikbaar.

Kijk wel of de band onbeschadigd is. Ik zou ze wel monteren!
Geschatte kosten; 10 euro p. stuk incl. vangers.

groet, Paul
CamperChris

cabrio....

Bericht door CamperChris »

Je kunt ook nog een hele discussie optuigen over het gebruik van gordels in een cabriolet (want dat is een softtop ook). als de auto over de kop gaat wil je er kennelijk liever uit vliegen dan er onder geplet worden.

aan de andere kant, als hij niet over de kop gaat, maar gewoon tegen een boom vliegt zijn gordels toch wel prettig.....

mischien inderdaad (ondanks de softtop) toch maar doen..

gr, CamperChris
www.opwielen.nl
Sjoerd

Re: cabrio....

Bericht door Sjoerd »

Maar het is logies dat het voor het grijze kenteken de gordel niet hoeft. De auto heeft simpel weg gewoon grote verschillen tov de auto's met het gele kenteken. De voorruit, het dashboard en het stuur van de grijskenteken auto's zijn namelijk wel van schuimrubber gemaakt tengenover glas en hard plastic van de geel kenteken auto's. Dit heeft tot gevolg dat je geen gordel nodig hebt om je klap te breken.

Bij een cabrio ligt dat natuurlijk weer anders. Bij een grijskenteken softtop is het ook niet van belang omdat je je ook al geen buil kunt stoten aan dat zachte dak.

Als laatste rijden mensen met een grijs kenteken alleen maar bedrijfsmatig en die mensen hebben zoveel ervaring dat die geen ongelukken krijgen met gevolg dat de gordel alweer overbodig is.

Dus redenen te over om GEEN gordels te moteren in een grijs kenteken auto.

Sjoerd
Steven van Loesje

Bericht door Steven van Loesje »

Sjoerd wat breng je dat toch weer mooi en subtiel onder woorden.
Vooral je wetenschappelijk objectieviteit in deze uiteenzetting is fenomenaal

Steven
Steven van Loesje

Bericht door Steven van Loesje »

waarbij ik objectiviteit wel heel bijzonder heb chezpeltt
Ron109LPG

Bericht door Ron109LPG »

Zie alle vrachtwagens die toch wel vaak bij aanrijdingen betrokken zijn!!
Erik750SF

Bericht door Erik750SF »

en mijn LT had toch echt een stalen dashbord :+

Groeten,
Erik
6-cil '79
479h1ft.jpg --> mod_embed_images_loadimage('e04a0c059e3624ab0cc1e0b5020fb020', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi13.tinypic.com%2F479h1ft.jpg', 'http://i13.tinypic.com/479h1ft.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi13.tinypic.com%2F479h1ft.jpg', '', 6333903, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Sjoerd

Bericht door Sjoerd »

Hoezo, die donderen toch meestal uit veiligheid op de kant de berm in zodat ze niet te veel schade aan anderen toebrengen.
Sjoerd

Bericht door Sjoerd »

Was dan vast van verenstaal als schokabsorbsie.
arthur verhalle

Bericht door arthur verhalle »

Voor een heupgordel wel, voor een 3-punts moet je toch echt wat meer onderdelen hebben.........
Rob Range Rover

Bericht door Rob Range Rover »

Ik heb net een bon betaald van 75 euro voor het niet dragen van gordels in een Eend uit 1985.

Ik was bijzonder verbaasd, toen de politie mij aanhield, want ik dacht dat het voor mijn verlopen APK was.

Ahum.

De prijs is overigens hetzelfde.

;-)

groet,

Rob
Plaats reactie