v8
Re: v8
Ik heb zelf jarenlang een Volvo Station gehad op LPG/benzine, waardoor ik dat weet en mocht het de carburateur zijn (maar dat is maar een suggestie, he), dan moet je nieuwe rubbers hebben.
Diesel is prettiger, nietwaar ?
Misschien hebben andere Prikkers, als ze terug zijn van het strand-met dit mooie weer- nog andere oplossingen.
Diesel is prettiger, nietwaar ?
Misschien hebben andere Prikkers, als ze terug zijn van het strand-met dit mooie weer- nog andere oplossingen.
Tot nu toe geef ik idd de voorkeur aan diesel, hoewel ik nooit echt LPG heb gereden. Ik heb trouwens ook een aantal jaren een Volvo station gehad, maat tevens met een diesel.
Ik ga de RR waarschijnlijk weg doen, maar ik wil deze wel eigenlijk eerst aan de praat krijgen!
Ik zie wel of er nog meer respons binnen komt mbt het startprobleem.
Ik ga de RR waarschijnlijk weg doen, maar ik wil deze wel eigenlijk eerst aan de praat krijgen!
Ik zie wel of er nog meer respons binnen komt mbt het startprobleem.
Hoi
Had je al startproblemen voordat je een nieuwe rotor kreeg? De rotors zijn tegenwoordig heel erg slecht.
Heb je het ontstekingstijdstip met de stroboscoop gecheked?
start hij ook niet op startpiloot of remmenreiniger?
probeer hem anders eens aan te slepen
Had je al startproblemen voordat je een nieuwe rotor kreeg? De rotors zijn tegenwoordig heel erg slecht.
Heb je het ontstekingstijdstip met de stroboscoop gecheked?
start hij ook niet op startpiloot of remmenreiniger?
probeer hem anders eens aan te slepen
Ik heb de auto 'niet lopend" gekocht maar de vorige eigenaar heeft de auto lopend in de schuur gezet......
Sinds dat ik de auto heb, heb ik oa de rotor vervangen van een andere 89er RR (lopend).
De 83er is een automaat dus trekken wordt lastig.
Ik ga er dus vanuit dat de RR door het tijd stil staan, niet meer aanslaat.
Sinds dat ik de auto heb, heb ik oa de rotor vervangen van een andere 89er RR (lopend).
De 83er is een automaat dus trekken wordt lastig.
Ik ga er dus vanuit dat de RR door het tijd stil staan, niet meer aanslaat.
*Ik heb een RR (1983, LPG) met een V8 die een poosje (jaar) heeft stilgestaan.
Loopt op zowel LPG als benzine maar nu helemaal niet!
Bougies, kabels, rotor, rotorkap, bobine vervangen maar nog geen resultaat. Bougies krijgen benzine.....Wat noe?*
ik hoop trouwens dat de bougies stroom krijgen
heb je al vonk gezien met een uitgenomen bougie liggend op het blok en dan starten?
maar goed, voordat een Rover V8 niet aanslaat moet er heel wat aan de hand zijn
waar je wel heel goed aan moet denken is dat de oliepomp ondertussen waarschijnlijk droog staat. je kan deze losnemen en vullen met vaseline om aan te zuigen of de ontsteking uitnemen en met een accuboor de pomp aandrijven,...
een (uiteindelijk) lopende motor zonder smering is niet zo gezond.
trouwens als ie op LPG niet loopt is er sowieso iets aan de hand en dan waarschijnlijk met de ontsteking/tijdstip. check deze dus goed op cillinder 1 bovenste dode punt van de werkslag.....
Grtn,
Roland
<b>The Ran-ge R-over Project .
*
</b> <a href="[rolandrover.nl] src="[www.mijnalbum.nl]; alt="Build Stronger To Last Longer"></a>
LOVE,PEACE'N'AXLEGREASE.
[www.rolandrover.nl]
De benzine kan te oud zijn, als hij het laatst liep op benzine dan kunnen je boringen in de carbs verstopt zijn. Laatst een motorfiets niet lopend gekregen na een jaar staan. Uiteindelijk forte in de carbs gegoten, weekje weken, nog niks. toen nieuwe benzine en direct lopen.
Als je echter geen vonk ziet is het (nu) je ontsteking. Dat is eenvoudiger te vinden als de carbs. Jammer dat je al veel vervangen hebt. Als hij lopend weggezet is was dat waarschijnlijk allemaal goed maar nu kan er iets fout zitten. Eerst meten en pas vervangen als je zeker weet dat het defect is.
Een ontsteking moet erg beroerd zijn als hij niet start. Aan een carb hoeft maar iets mis te zijn en hij doet het niet.
Als de oliepomp droog staat klepperen de kleppen erg hard omdat er geen oliedruk is en bij sommige v8's start hij zonder oliedruk ook niet (oliedruk sensor onderbreekt de boel als beveiliging)
Fred
Als je echter geen vonk ziet is het (nu) je ontsteking. Dat is eenvoudiger te vinden als de carbs. Jammer dat je al veel vervangen hebt. Als hij lopend weggezet is was dat waarschijnlijk allemaal goed maar nu kan er iets fout zitten. Eerst meten en pas vervangen als je zeker weet dat het defect is.
Een ontsteking moet erg beroerd zijn als hij niet start. Aan een carb hoeft maar iets mis te zijn en hij doet het niet.
Als de oliepomp droog staat klepperen de kleppen erg hard omdat er geen oliedruk is en bij sommige v8's start hij zonder oliedruk ook niet (oliedruk sensor onderbreekt de boel als beveiliging)
Fred
Ik heb er verse benzine ingedaan en qua ontsteking heb ik de rotor, kap, kabels en bougies verwisseld. Volgens mij kan ik hier weinig verkeerd gedaan hebben. Gezien de (vorige) bougies nat werden van de benzine, had ik voor mezelf bedacht, dat het een ontstekingsprobleem zou moeten zijn, waarna ik bovengenoemd heb verwisseld.
Ga maar eens kijken of de vorige eigenaar iets weet te vertellen......
Thanks so far!
Ga maar eens kijken of de vorige eigenaar iets weet te vertellen......
Thanks so far!