Wij hebben een Discovery van 1998 op grijs kenteken. Nu willen we toch graag een setje ramen in de twee achterdeuren plaatsen in verband met de veiligheid. Heb gemerkt dat je zo toch wel verdomd weinig zicht hebt.
Wie weet waar ik een setje ramen kan bestellen (bij een niet Landrover Dealer dus) en wat dat ongeveer kost. Of heeft iemand een setje voor me, die hij graag kwijt wil?
Nog wat anders, er zit een enorme resonantie in het dashboard bij het optrekken, een klap op het dashboard lost het niet op, het zit een stukje dieper dan dat. Wie heeft daar ook last van?
We hebben donderdag nieuwe banden er om laten leggen en sindsdien piept, waarschijnlijk de achteras ofzo?, bij het door de bocht gaan met lage snelheid (in parkeergarages en dergelijke). Het klinkt alsof er een muis aan het krijsen is achterin. Hij doet het vooral bij bochten naar rechts (geluid zit dan zo te horen aan de linkerkant achter) Wat zou dit kunnen zijn.
Groeten,
Sandra
achterramen voor Disco en piepen
Re: achterramen voor Disco en piepen
Heb mijn rechterpols blauw geslagen op het dashboard en uiteindelijk de hele boel losgehaald (middendashboard valt erg mee): zorgt dat je alles erachter goed vast zet (vooral je radio). Ook siliconenspray wil wel helpen, zij het vaak tijdelijk.
Die muis achterin ben ik nooit tegengekomen............ Wel het bekende exemplaar voorin.
Suc6,
Michiel.
Die muis achterin ben ik nooit tegengekomen............ Wel het bekende exemplaar voorin.
Suc6,
Michiel.
Vergeet niet dat je dan geen grijskenteken goekeuring meer hebt met die ramen er in. Ik heb het alleen aan de rechterkant laten zitten en links geblindeerd bevalt wel goed. Gelukkig (nog) geen last van gekraak en gepiep.
Succes er mee!Sandra schreef:
>
> Wij hebben een Discovery van 1998 op grijs kenteken. Nu
> willen we toch graag een setje ramen in de twee achterdeuren
> plaatsen in verband met de veiligheid. Heb gemerkt dat je zo
> toch wel verdomd weinig zicht hebt.
>
> Wie weet waar ik een setje ramen kan bestellen (bij een niet
> Landrover Dealer dus) en wat dat ongeveer kost. Of heeft
> iemand een setje voor me, die hij graag kwijt wil?
>
> Nog wat anders, er zit een enorme resonantie in het dashboard
> bij het optrekken, een klap op het dashboard lost het niet
> op, het zit een stukje dieper dan dat. Wie heeft daar ook
> last van?
>
> We hebben donderdag nieuwe banden er om laten leggen en
> sindsdien piept, waarschijnlijk de achteras ofzo?, bij het
> door de bocht gaan met lage snelheid (in parkeergarages en
> dergelijke). Het klinkt alsof er een muis aan het krijsen is
> achterin. Hij doet het vooral bij bochten naar rechts (geluid
> zit dan zo te horen aan de linkerkant achter) Wat zou dit
> kunnen zijn.
>
> Groeten,
>
> Sandra
Succes er mee!Sandra schreef:
>
> Wij hebben een Discovery van 1998 op grijs kenteken. Nu
> willen we toch graag een setje ramen in de twee achterdeuren
> plaatsen in verband met de veiligheid. Heb gemerkt dat je zo
> toch wel verdomd weinig zicht hebt.
>
> Wie weet waar ik een setje ramen kan bestellen (bij een niet
> Landrover Dealer dus) en wat dat ongeveer kost. Of heeft
> iemand een setje voor me, die hij graag kwijt wil?
>
> Nog wat anders, er zit een enorme resonantie in het dashboard
> bij het optrekken, een klap op het dashboard lost het niet
> op, het zit een stukje dieper dan dat. Wie heeft daar ook
> last van?
>
> We hebben donderdag nieuwe banden er om laten leggen en
> sindsdien piept, waarschijnlijk de achteras ofzo?, bij het
> door de bocht gaan met lage snelheid (in parkeergarages en
> dergelijke). Het klinkt alsof er een muis aan het krijsen is
> achterin. Hij doet het vooral bij bochten naar rechts (geluid
> zit dan zo te horen aan de linkerkant achter) Wat zou dit
> kunnen zijn.
>
> Groeten,
>
> Sandra
Er rijden er hier in Sneek in ieder geval al 2 andere rond (geen td5) met ook beide ramen van de twee achterdeuren open (driehoekje wel geblindeerd). De een zegt dat het gedoogd wordt en de ander zegt dat het niet mag. Niemand schijnt echt zeker te weten wat nu wel of niet mag.
Links open is namelijk ook best handig lijkt mij in verband met inhalen enzo. Zodat je niemand de vangrail in duwt. Rechts open natuurlijk voor al die sneue fietsers...
Zou het bijvoorbeeld wel mogen als we de middenstijl van de ramen verzetten naar de zelfde positie als bij de TD5?
Links open is namelijk ook best handig lijkt mij in verband met inhalen enzo. Zodat je niemand de vangrail in duwt. Rechts open natuurlijk voor al die sneue fietsers...
Zou het bijvoorbeeld wel mogen als we de middenstijl van de ramen verzetten naar de zelfde positie als bij de TD5?
Vanaf het schot naar achteren, de bagageruimte, moeten alle ramen dicht zijn. Uitgezonderd de achterruit en één raam aan de rechterkant. Inderdaad om sneue fietsers te sparen. Een raam links in de bagageruimte is niet toegestaan.
Overigens is dit eenvoudig na te vragen bij de douane en de RDW.
Met groet, Hans
Overigens is dit eenvoudig na te vragen bij de douane en de RDW.
Met groet, Hans
zou het toch maar even na vragen want je riskeert een naheffing van de wegenbelasting:-( Als je wilt weten wat er allemaal onder het dashbord zit ik heb hier wel een haynes boek liggen ter inzage.
groetjes, Duco
groetjes, Duco