Goedemiddag, na mijn veels te korte prikkersweekend (slechts een nachtje) bezig met een oude kawasaki z650 aan de praat te krijgen , ding staat al weer tijdje stil na wat startproblemen, motor is verkocht mits hij rijdend te zien is,
Met het nudget van de motor krijgt Timber nieuwe (grotere ) banden en een ondehoudsbeurt extra
ik heb hem rijdend weggezet 3 jaar geleden na paar keer slecht starten neer contacpuntjes gekeken, die waren ingebrand, nu puntjes vervangen en start hij helemaal niet meer, opening netjes op 0,4..
Nu twijfel ik aan de condensator's (van horen zeggen) als ik contact aanzet, en handmatig de puntjes beweeg krijg ik een mooie vonk, is dat nu een teken dat mijn condesator is overleden ?? zoja hoe kan ik dit het beste testen.
mvg johan
OT,,,help onsteking motorfiets
Re: OT,,,help onsteking motorfiets
wat veel van deze motoren hebben als ze lang stilstaan is dat de mecahnische vervroeger vastroest en daardoor de onsteking niet op tijd loopt. achter je plaat met contactpunten zitten 2 armpjes met veren die horen naar buiten te gaan door het draaien, die blijven vaak khangen. en als hij loopt veroorzaakt het ploffen bij loslaten gas
succes
succes
Re: OT,,,help onsteking motorfiets
Ik zou het zoeken in de carburatie van de motor,..
oude benzine wil nogal eens de sproeiers verstoppen.
dus alle 4 () even afnemen schoonmaken, en weer lekvrij monteren.
benzine filter vervangen en kraantje in de tank (mits aanwezig) even uitblazen.
daarna even starten met een spuitbusje remmenreiniger voor de eerste goede cillindervulling met gas,..dan zou die waty moeten doen lijkt me, zolang het ontstekingstijdstip niet is veranderd natuurlijk.
Zonder (werkende) vervroeger zou hij gewoon moeten aanslaan, lijkt me.
Grtn,
Roland
<b>The Ran-ge R-over Project .
*
</b> <a href="[rolandrover.nl] src="[www.mijnalbum.nl]; alt="Build Stronger To Last Longer"></a>
LOVE,PEACE'N'AXLEGREASE.
[www.rolandrover.nl]
oude benzine wil nogal eens de sproeiers verstoppen.
dus alle 4 () even afnemen schoonmaken, en weer lekvrij monteren.
benzine filter vervangen en kraantje in de tank (mits aanwezig) even uitblazen.
daarna even starten met een spuitbusje remmenreiniger voor de eerste goede cillindervulling met gas,..dan zou die waty moeten doen lijkt me, zolang het ontstekingstijdstip niet is veranderd natuurlijk.
Zonder (werkende) vervroeger zou hij gewoon moeten aanslaan, lijkt me.
Grtn,
Roland
<b>The Ran-ge R-over Project .
*
</b> <a href="[rolandrover.nl] src="[www.mijnalbum.nl]; alt="Build Stronger To Last Longer"></a>
LOVE,PEACE'N'AXLEGREASE.
[www.rolandrover.nl]