Hallo,
Ik ben de eigenaar van een Range Rover 3.5 V8 carb,met een LPG installatie. Sinds enige tijd heb ik problemen met het starten van de motor op benzine, op LPG gaat het prima. Als ik de auto met een warme motor wegzet en gelijk weer start is er geen probleem, echter na een kwartier krijg ik de motor bijna niet meer aan het lopen(hoe langer ik wacht hoe slechter het wordt). Het volgende heb ik geprobeerd/gecontroleerd:
-ontsteking gesteld op 6 BTDC
-bougie kabels/bougies/bobine/rotor/verdelerkap vervangen
-brandstoffilter vervangen
-brandstof toevoer naar de carburateurs gecontroleerd
-compressie gemeten; alle waardes tussen 9 en 10 bij zowel warme als koude motor
Ik ben nu een beetje ten einde raad, dus als er nog iemand een goed idee heeft houdt ik mij aan bevolen.
Met vriendelijke groet,
Kees Broer
Range Rover V8 1977
Startprobleem V8
Re: Startprobleem V8
Andere verdamper ? Ik heb ook zoiets gehad. Wat je kunt proberen is om het gas uit te zetten (middenstand). Starten en zodra hij aanslaat gelijk schakelaar op gas.
Het kan ook zijn dat je gasnnaalden versleten zijn. Dat openbaart zich vooral met stationair lopen en starten.
Hoe start hij op benzine ?
Fred
Het kan ook zijn dat je gasnnaalden versleten zijn. Dat openbaart zich vooral met stationair lopen en starten.
Hoe start hij op benzine ?
Fred
Re: Startprobleem V8
"Sinds enige tijd heb ik problemen met het starten van de motor op benzine,"
Op gas is er dus geen enkel probleem met starten ?,.
dan denk ik dat de carbs de benzine niet goed kunnen vernevelen,...
dit is voor gas immers niet nodig,..dus kan je de ontsteking en timing uitsluiten,
en zo ook meest waarschijnlijk de compressie.
Na het starten op gas,.. .. loopt de motor dan ook nog op Benzine?
if so, .dan kan het zijn dat de carbs,( door de dan snellere luchtstroom van een al lopende motor,) dan nog NET goed genoeg werken. maar niet bij het starten.
Wil de auto, na de eerste keer rijden,. zowel op gas als benzine niet meer?
dan denk ik dat je inderdaad ook eens naar je verdamper moet kijken,..
wanneer hierin een membraam minder word, kan deze daardoor gewoon
minder gevoelig worden. Heb je dus naast het reviseren van de verdamper ook de carburateurs te onderhouden.
we horen het wel
Grtn,
Roland
<b>The Ran-ge R-over Project .
*
</b> <a href="[rolandrover.nl] src="[www.mijnalbum.nl]; alt="Build Stronger To Last Longer"></a>
LOVE,PEACE'N'AXLEGREASE.
[www.rolandrover.nl]
Op gas is er dus geen enkel probleem met starten ?,.
dan denk ik dat de carbs de benzine niet goed kunnen vernevelen,...
dit is voor gas immers niet nodig,..dus kan je de ontsteking en timing uitsluiten,
en zo ook meest waarschijnlijk de compressie.
Na het starten op gas,.. .. loopt de motor dan ook nog op Benzine?
if so, .dan kan het zijn dat de carbs,( door de dan snellere luchtstroom van een al lopende motor,) dan nog NET goed genoeg werken. maar niet bij het starten.
Wil de auto, na de eerste keer rijden,. zowel op gas als benzine niet meer?
dan denk ik dat je inderdaad ook eens naar je verdamper moet kijken,..
wanneer hierin een membraam minder word, kan deze daardoor gewoon
minder gevoelig worden. Heb je dus naast het reviseren van de verdamper ook de carburateurs te onderhouden.
we horen het wel
Grtn,
Roland
<b>The Ran-ge R-over Project .
*
</b> <a href="[rolandrover.nl] src="[www.mijnalbum.nl]; alt="Build Stronger To Last Longer"></a>
LOVE,PEACE'N'AXLEGREASE.
[www.rolandrover.nl]
Re: Startprobleem V8
oeps, leesfoutje.
Ik zou ook richting carbs zoeken. Gasnaalden. Deze krijgen geen smering op gas en slijten versneld.
Fred
Ik zou ook richting carbs zoeken. Gasnaalden. Deze krijgen geen smering op gas en slijten versneld.
Fred