HH,
Ondertussen al eens een bericht geplaatst, ongeveer een maand terug. Na meerdere malen bij de dealer te hebben gestaan(eenmaal in Duitsland en afgelopen week voor de 4de keer in Nederland), blijft het probleem zich voordoen.
Te pas en onpas als ik vermogen vraag begint de motor stotterend in te houden, of slaat zelfs geheel af. Iedere keer krijg ik te horen dat het een slecht contact was, maar helaas, het blijft terugkeren. Gelukkig heb ik de auto bij een dealer gekocht en heb ik op basis van minder dan 100.000 op de teller en jonger dan 5 jaar toch een jaar garantie.
Vandaag was het wederom weer raak, ik zou graag het verleden van de auto willen weten en ben dus daarom opzoek naar de vorige eigenaar(wat zijn de mogelijke schades/ problemen geweest). Wie kan mij hier bij helpen of kan de oude eigenaar erop attenderen, zodat deze contact met mij opneemt als hij/ zij dat wilt. Het gaat om een zwarte 90 td5 met kenteken 95-BL-KZ. Is lid geweest van de LRCH(gezien de sticker), vandaar dat op beide sides het verhaal te lezen is.
Wat zou in deze een logische stap kunnen zijn richting de dealer, om tot een doeltreffende en constructieve oplossing te komen.
Alvast bedankt,
Remco
Remco
stotteren en uitvallen td5
Re: stotteren en uitvallen td5
Ook gekeken naar olie in de kabelboom?
3465jdl.gif --> mod_embed_images_loadimage('dd8bcc29b6ecf39a3013c3d9f2853133', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi11.tinypic.com%2F3465jdl.gif', 'http://i11.tinypic.com/3465jdl.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi11.tinypic.com%2F3465jdl.gif', '', 6331552, 600, 600, 'Loading image ...', false);
, 4bqjbrm.jpg --> mod_embed_images_loadimage('59b2808d9ca5bc373c3c007e86d21d72', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi12.tinypic.com%2F4bqjbrm.jpg', 'http://i12.tinypic.com/4bqjbrm.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi12.tinypic.com%2F4bqjbrm.jpg', '', 6331552, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Frank Geerts
10 Td5 HT "Killroy"
[home.tiscali.nl]
Re: stotteren en uitvallen td5
HH,
De dealer geeft aan dat de kabelboom goed is. Iedere keer als ik de auto ophaal geven ze aan dat het een contact of draadbreuk is/ was, maar vinden ho maar.
De uitdraai vanuit duitsland geeft dit inderdaad ook aan, aagevuld met problemen in managment of instrumentenprobleem.
Ik wil dus op een constructieve oplossing aansturen, bijvoorbeeld; begin maar te vernieuwen, dit wordt dan vast weer een dure aangelegenheid(voor hun), waardoor ze dit niet doen. Maar hoe pak je dit aan, het begint een uitzichtloze situatie te worden.
Remco
De dealer geeft aan dat de kabelboom goed is. Iedere keer als ik de auto ophaal geven ze aan dat het een contact of draadbreuk is/ was, maar vinden ho maar.
De uitdraai vanuit duitsland geeft dit inderdaad ook aan, aagevuld met problemen in managment of instrumentenprobleem.
Ik wil dus op een constructieve oplossing aansturen, bijvoorbeeld; begin maar te vernieuwen, dit wordt dan vast weer een dure aangelegenheid(voor hun), waardoor ze dit niet doen. Maar hoe pak je dit aan, het begint een uitzichtloze situatie te worden.
Remco
Re: stotteren en uitvallen td5
Ik ken het gevoel, met ook een TD5.
bij mij was het het asje dat op de turbo zit en er voor zorgt dat de overdruk via de bypass er langs heen gaat.
Was kruipolie en een gerichte tik, schroevendraaier op het armpje, met een hamer zorgde dat hij weer los kwam en sindsdien is het over.
van de geschiedenis weet ik helaas niets maar mogelijk dat dit een oplossing kan zijn.
Vico (110)
bij mij was het het asje dat op de turbo zit en er voor zorgt dat de overdruk via de bypass er langs heen gaat.
Was kruipolie en een gerichte tik, schroevendraaier op het armpje, met een hamer zorgde dat hij weer los kwam en sindsdien is het over.
van de geschiedenis weet ik helaas niets maar mogelijk dat dit een oplossing kan zijn.
Vico (110)
Re: stotteren en uitvallen td5
Ik vrees dat je dealer gewoon pech heeft en verplicht is om je probleem op te lossen. Daarvoor is nu eenmaal een garantieregeling. Mochten ze niet echt willen helpen, wordt het maar eens tijd om je rechtsbijstandverzekering op het spoor te zetten. Iedere dag rijden met dit probleem blijft alleen maar ergernis.
Die computer zegt helemaal niets. Lossen contacten, kapotte connectors, vervuilde EGR kleppen of vastzittende wastegates van turbo's worden daardoor niet aangegeven. En dan moeten ze handmatig gaan zoeken en dat kost tijd ........
De meeste dealers zijn erg terughoudend bij garantie dus moet je ze op een vriendelijke maar aandringende manier de duimschroeven maar iets aandraaien.
Begin maar eens met het opstellen van een tijdslijn met de problemen en oplossingen die niet hebben geholpen. Stuur deze met een in gebreke stelling naar de dealer met een deadline om te reageren. Misschien helpt dat.
Succes ermee.
Groet,
Adriaan
Die computer zegt helemaal niets. Lossen contacten, kapotte connectors, vervuilde EGR kleppen of vastzittende wastegates van turbo's worden daardoor niet aangegeven. En dan moeten ze handmatig gaan zoeken en dat kost tijd ........
De meeste dealers zijn erg terughoudend bij garantie dus moet je ze op een vriendelijke maar aandringende manier de duimschroeven maar iets aandraaien.
Begin maar eens met het opstellen van een tijdslijn met de problemen en oplossingen die niet hebben geholpen. Stuur deze met een in gebreke stelling naar de dealer met een deadline om te reageren. Misschien helpt dat.
Succes ermee.
Groet,
Adriaan
Re: stotteren en uitvallen td5
Remco,
Kun je (laten) achterhalen welke foutcode(s) er in het motor management staan als de motor afslaat ?
Sporadisch komt het voor dat de condensatoren in de motor ECU kapot gaan, de klachten die daarbij horen lijken ook wel een beetje op de symptomen die jij ervaart. In de foutcode moet iets staan over TOPSIDE SWITCH FAILED of INJECTOR x PEAK CHARGE LONG.
In je vorige postings geef je aan dat er ook naar het dashboard gekeken wordt als mogelijke oorzaak. Daar kan ik me alleen bij een Discovery wat bij voorstellen, bij een Defender kan daar de oorzaak nooit liggen. Wat ze misschien bedoelen is het Lucas 10AS alarmsysteem waarvan de ECU achter het dashboard ligt maar die doet (na het initieele deblokkeren van de immobilizer) eigenlijk niets meer met het draaien van de motor.
Mvrgr, Hugo
Kun je (laten) achterhalen welke foutcode(s) er in het motor management staan als de motor afslaat ?
Sporadisch komt het voor dat de condensatoren in de motor ECU kapot gaan, de klachten die daarbij horen lijken ook wel een beetje op de symptomen die jij ervaart. In de foutcode moet iets staan over TOPSIDE SWITCH FAILED of INJECTOR x PEAK CHARGE LONG.
In je vorige postings geef je aan dat er ook naar het dashboard gekeken wordt als mogelijke oorzaak. Daar kan ik me alleen bij een Discovery wat bij voorstellen, bij een Defender kan daar de oorzaak nooit liggen. Wat ze misschien bedoelen is het Lucas 10AS alarmsysteem waarvan de ECU achter het dashboard ligt maar die doet (na het initieele deblokkeren van de immobilizer) eigenlijk niets meer met het draaien van de motor.
Mvrgr, Hugo