startmotor als aandrijving??

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
MaartenB

startmotor als aandrijving??

Bericht door MaartenB »

Ik ben nog steeds aan het zoeken naar een manier om op een betaalbare manier lucht in de auto te krijgen. Ik heb al een compressorpomp geprobeerd, maar deze hield het niet lang vol.
Het laatste idee is om een startmotor op een klein compressorpompje aan te sluiten. Mijn vraag is alleen of je een startmotor onbeperkt (eventueel met koelfan) kan laten draaien. Ik heb wel eens gehoord dat startmotoren ook voor lieren (kunnen) worden gebruikt.
Ik zag op marktplaats ook een elektrische stuurbekrachtingingmotor, is dat een optie???
Greetz,Maarten
Jan Spies

Re: startmotor als aandrijving??

Bericht door Jan Spies »

De goedkoopste manier om lucht in je auto te krijgen is door het raampje open te doen!

Groet,
Jan
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

Een startmotor is niet geschikt voor 100% inschakelduur.

Dennis B.
SirMartin

Bericht door SirMartin »

Nou, daar hoef ik geen raam voor open te zetten hoor ;-)

Martin
SirMartin

Bericht door SirMartin »

Wat wil je met die lucht? Je kan toch ook gewoon een knt en klare compressor aanschaffen. Stuurberkarchtigingsmotor lijkt me iets van een heel ander kaliber voor een ander doel.

Martin
Peter

Bericht door Peter »

Was er niet iets met een difflock waardoor je automatisch een compressortje had in je LR. Volgens mij gezien op: "A landrover was born"
Maarten Schot

Bericht door Maarten Schot »

Zou eens googelen op on board air, of OBA. Ook op LR4x4.com is hier veel over te vinden. Als je een airco compressor gebruikt heb je ook een oiler nodig, omdat het nu geen gesloten systeem meer is.

groet
Maarten
Peter

Bericht door Peter »

Ha ik weet het weer: een ARB airlocker. Een differentieel die op compressie werkt en dus ook een compressortje on-board heeft. Nooit meer een bandenpomp nodig.

Er zijn hier vast wel prikkers die daat meer van weten.
Plaats reactie