Hoi,
Ik wil op mijn defender 110 uit 88 een paar nieuwe remschijven plaatsen. Wat heb ik allemaal nodig en waar moet ik op letten. De remschijven heb ik al klaarliggen. Maar ik vermoed omdat het de voorkant van de auto is, er meer bij komt kijken dan eraf en erop....
Wie heeft tips?!
Gr Jeroen
remschijven vervangen
Re: remschijven vervangen
remschijvenvervangen is zowel voor als achter vrij eenvoudig, maar wel bewerkelijk.
Verwijder wiel
verwijder meenemer en steekas
verwijder de twee grote moeren borgplaat en ring uit de naaf
verwijder remklauw (sleutel ring 13 die is twaalkantig.)
verwijder de naaf met remklauw.
leg je wiel op de grond en zet de naaf dan met de welbouten in het wiel.
zo zit de naaf goed vast.
bouten aan de achterkant van de naaf loshalen met doppenset, wringstaaf en verleng pijp.
In grote lijnen het werk , bekijk tevens of het nodig is om bijvoorbeeld keeringen en lagers ook te vervangen. van de borgplaat tussen de atwee smoeren word gezegd dat deze steeds vernieuwd moet worden.
Anton
Verwijder wiel
verwijder meenemer en steekas
verwijder de twee grote moeren borgplaat en ring uit de naaf
verwijder remklauw (sleutel ring 13 die is twaalkantig.)
verwijder de naaf met remklauw.
leg je wiel op de grond en zet de naaf dan met de welbouten in het wiel.
zo zit de naaf goed vast.
bouten aan de achterkant van de naaf loshalen met doppenset, wringstaaf en verleng pijp.
In grote lijnen het werk , bekijk tevens of het nodig is om bijvoorbeeld keeringen en lagers ook te vervangen. van de borgplaat tussen de atwee smoeren word gezegd dat deze steeds vernieuwd moet worden.
Anton
Re: remschijven vervangen
Mogelijk zitten de remschijven vast met een twaalfkantige bout maat 14
Jaap
Jaap