carteremissieklep
carteremissieklep
wie kan mij vertellen waar de carteremissieklep voor dient de mijne is nl. kapot en heb hem er tussen uit gehaald maar ik weet niet of dit schadelijk is voor de motor.
Re: carteremissieklep
hij gaat met een slang vanaf de olievulpijp naar de klep en vanaf de klep naar de carberateur
Deze slang vanaf de olievulpijp dient ervoor om drukopbouw in het carter te voorkomen. Vooral bij oudere motoren (hebben wij geen last van) komt het voor dat er door de verbrandingsdruk gassen langs de zuigerveren komen.
Het kan geen kwaad om deze er tussenuit te halen maar volgens mij is het wel verplicht voor de apk. Alhoewel op de lw gaat er gewoon een slangetje naar beneden en nog niks van gehoord .
Maarten
Het kan geen kwaad om deze er tussenuit te halen maar volgens mij is het wel verplicht voor de apk. Alhoewel op de lw gaat er gewoon een slangetje naar beneden en nog niks van gehoord .
Maarten
Beste Gert, Gert hier...
Zou je iets van een achtervoegsel achter je naam kunnen plakken ? Ik weet niet wie van ons hier langer rondzwerft, maar ik ben nog geen andere Gert tegengekomen.
Groeten,
Gert
Die van ambu enzo
Zou je iets van een achtervoegsel achter je naam kunnen plakken ? Ik weet niet wie van ons hier langer rondzwerft, maar ik ben nog geen andere Gert tegengekomen.
Groeten,
Gert

Die van ambu enzo
Dude, dacht dat jij het was ...
Ps. dinsdag staat vast
Ps. dinsdag staat vast
Niet voor je motor wel voor het millieu, je kunt deze slang ook aansluiten middels een Tstukje op de carterontluchting van het kleppendeksel, je moet dan natuurlijk wel de oude aansluiting op het inlaatspruitstuk dichtmaken. Bij P.A. Blanchard kun je een nieuwe kopen maar die is redelijk prijzig (36 pond of zo). Alleen een nieuw membraan kopen lukt niet. Groet, Wiecher.
Je hebt toch niet de ontluchting rechtstreeks op de aansluiting op het spruitstuk gezet? Want dan staat er bij een dichte gasklep echt veel te veel vacuum (0,7 bar)op je carter. Groet, Wiecher.