Verkoop GL4 omgeving Almere

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Koensie

Verkoop GL4 omgeving Almere

Bericht door Koensie »

Best prikkers,

Twee vragen:

1. Wie weet waar ik in (de omgeving van) Almere de juiste versnellingsbak-olie - bijv. Eurol MPG EP SAE 80W90 GL4- voor m'n ex-def SIII (1980) kan kopen? Harry Banis en Brezan voeren in ieder geval geen 80W90 GL4.
2. Bovengenoemde bedrijven hebben wel 80W GL4 in de schappen. Kan het nu ergens misgaan als de olie hiermee wordt aangevuld, zo ja, onder welke omstandigheden kan dit?

Alvast bedankt voor het meedenken!

gr
Arjen
Sjoerd

Re: Verkoop GL4 omgeving Almere

Bericht door Sjoerd »

Hoi Arjen,

Kendall motoroil brengt het gewoon bij je thuis als je een 20 liter emmer besteld bij deze mannen. Kendall heeft 80w90 gl4 maar ook een 80w90 gl5 tdl, tdl staat voor total drive line, deze olie heeft een andere toevoeging om toch aan de api service gl5 spec's te voldoen maar is wat vredelievender voor je bak.

Groet Sjoerd.
Ron109LPG

Bericht door Ron109LPG »

Quanta kosta 20 liter?
Andrew V8 RRC

Bericht door Andrew V8 RRC »

Let op gl5 tast edelmetalen aan (koper, messing,ezv) dat zal je bak geen goed doen, voor je diffs kun je de gl5 wel gebruiken.

comma en kroon olie hebben beide 80w90 GL4 & GL5 in het progamma.

Groet Andrew.
Koensie

Bericht door Koensie »

Sjoerd, bedankt voor de tip.

Heb zojuist hun site bezocht en wat gegevens ingevuld, ik hoor wel wat de specs en kosten zijn, dan zal ik het ook even op het prikbord melden.
Nog andere prikkers ervaring met Kendall (met name hun 80W90 GL4) en/of Noviol (importeur)?
Bram109

Bericht door Bram109 »

Kendall heb ik goeie ervaring mee, op mijn vorige werk hadden we diverse olieen van Kendall. En waar je zelf al over schrijft de GL4 80w90 TDL hadden wij ook, prima olie zeker een aanrader.

Groetjes Bram
Koensie

Bericht door Koensie »

Bedankt voor de tip!
gr
Arjen
Marc van Aperen

Bericht door Marc van Aperen »

Probeer het eens bij een landbouw mechanisatie bedrijf.

Daar haal ik het altijd.

Groeten,

Marc
Koensie

Bericht door Koensie »

Hmm, goed idee, enig idee waar eentje zit in omgeving Almere?

gr
Arjen
Plaats reactie