compressie gemeten

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Corjan

compressie gemeten

Bericht door Corjan »

beste mensen,

Vandaag heb ik de compressie van mijn 4 cil 2,25ltr benzineblokje eens laten meten. Gemiddeld zo'n 5 bar. Volgens mij is dat aan de lage kant. Tijd om aan revisie te denken?

Groet Corjan
Gert

Re: compressie gemeten

Bericht door Gert »

Om conclusies te trekken zou het wellicht helpvol zijn om per cilinder de exacte druk weer te geven. Er mag maar een bepaalde hoeveelheid compressieverschil tussen de cillinders zitten. Niet alleen de totale gemiddelde compressie., maar zeker ook de verschillen in compressie per cilinder zijn belangrijk. Wat de normale compressie van een benzine is, weet ik niet.

Groeten,

Gert
Frank RRV8 Eend merc 220D'73

Bericht door Frank RRV8 Eend merc 220D'73 »

En heel belangrijk wat is de compressie met een beetje olie op de cylinders

groet frank
Corjan

Bericht door Corjan »

we hebben per cilinder de compressie gemeten met warme draaiende motor. Bougie er uit, compressiemeter er in en starten. Dus het blok loopt op 3 cilinders. Zo zijn we alle cilinders langs gegaan. Elke cilinder zo rond de vijf bar.
Henk Darwin LW 88

Bericht door Henk Darwin LW 88 »

Hoi,
Je moet alle bougies eruithalen, voeding van de bobine halen
en dan starten met het gaspendaal helemaal op de bodem.
Dan meten per cylinder, hangt van het blok af maar moet 7.2 of 8.2 bar zijn
En de 2e serie metingen met wat olie op de cylinder, is het dan hoger, dan zijn je zuigerveren versleten
Blijft het nagenoeg gelijk, dan kleppen opknappen.

succes, Henk........
Ruben

Bericht door Ruben »

aanvulling welke misschien meer zegt over een lekkage verlies: cilinderlektest. Slang van de compressie meter eraf en perslucht in de cilinderzetten (uiteraard kleppen in de gesloten positie brengen). Mocht er een klep lek zijn kun je dit heel duideijk horen.

Ruben
paulus

Bericht door paulus »

dit is de manier henk en ruben

als aanvulling is het ook interesant te weten wat het verschil tusseen een warme en koude meteing is;
warm komen er nogal eens haarscheurtjes naar boven die in koude toestand niet meetbaar zijn.

grtn paul
Plaats reactie