GEEL kenteken pick-up

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Bart74

GEEL kenteken pick-up

Bericht door Bart74 »

Als ik de laadbak van een pickup voorzie van een huif of hard top en er bankjes met gordels in plaats, mag ik dan personen in vervoeren?

En kun je een Land Rover pick up op geel kenteken krijgen?

Bart
CamperChris

Re: GEEL kenteken pick-up

Bericht door CamperChris »

Dat mag, mits hij op kampeer-auto-kenteken staat..... (dat weet je toch?) Je hoeft niet aan de eisen v.h. kwart-tarief te voldoen (kan natuurlijk wel, dan scheelt het ook nog eens in de belasting)

gr, CamperChris
Gretl

Bericht door Gretl »

lijkt me nou echt een vraag voor de RDW ;-)

gr.
Anton

Bericht door Anton »

Kan je niet beter een 110 stagewag kopen dan?
leg uit wat zijn je plannen.:-)

Anton
Bob

Bericht door Bob »

Nee dat mag niet. Wanneer je een auto hebt met gordelplicht achterin (ik dacht vanaf 1986) hebt, dan moeten die gordels een typegoedkeuring hebben. Ik kan me niet voorstellen dat Landrover Nederland in het verleden een Pickup heeft gelevert met gordels erin.

Bob
Sybren

Bericht door Sybren »

Ik heb een 88 pickup op geel kenteken dus ik mag achterin gewoon mensen
vervoeren (op de bankjes).

Sybren
Hanzzl

Bericht door Hanzzl »

Ik heb een 88 Stawag op geel kenteken dus ik mag achterin gewoon mensen vervoeren (ook als de hardtop er af is).
bart

Bericht door bart »

gordelplicht achterin verplicht vanaf 1990
Frans Mien Mesjien

Bericht door Frans Mien Mesjien »

Als..........na 20 april, mijn laro (Series III 88 uit 1973) op kenteken staat, geel, dan mag ik ook mensen vervoeren achterin en zonder gordel, zonder dak en zonder portieren.
Bij grijs kenteken is het verboden om ook maar banken achterin te hebben.
laurens - larochunky

Bericht door laurens - larochunky »

De vraag moet je eigenlijk andersom stellen:

1) Krijg ik een Land Rover pick up op geel kenteken ?
(ja dat kan, maar is niet per definitie heel makkelijk, heeft te maken met typegoedkeuring. Enkele ex-defensies gingen je voor)

2) Dan mag je conform de regels van het bouwjaar van de auto zitplaatsen creeeren. Omdat naar alle waarschijnlijkheid het aantal zitplaatsen niet op kenteken komt te staan is dit aantal maximaal, te weten 8+1. Anders (meer) wordt het een bus en daar is al helemaal geen TGK voor (in NL althans)

De veranderingen ten opzichte van grijs kenteken wat betreft de gordels: voorin gordels monteren vanaf bouwjaar 1972 (geloof ik) En verder achterin dus zitplaatsen knutselen, en vanaf 1990 te voorzien van gordels.

de RDW kan je (veel) verder helpen.
Jeroen Waanders

Bericht door Jeroen Waanders »

Keuren bij de RDW is voor een pickup geen probleem op geel kenteken, wat de gordels betreft staat er in het ApK boek ook nog een verschil of de banken in de lengterichting geplaatst zijn. er zijn een aantal uitzonderingen.

De regelgevingstaat ook gewoon in het Apk boek.

ik heb nu een "Landrover 88 4x4 light uttillity vehicel" Geel kenteken. Dit staat zo op het kenteken het is een gewone 88 sIII pickup dus geen lightweight.
Plaats reactie