Softtop Freelander

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Mr Epic

Softtop Freelander

Bericht door Mr Epic »

Binnenkort ga ik m'n Freelander ombouwen naar geel kenteken.

Nu heb ik eigenlijk 2 opties. In de huidige vaste kap de ramen inzetten of een 2e hands softtop bijkopen en hardtop bewaren.

De 2e optie heeft mijn voorkeur omdat je dan in de zomer lekker "cabrio" kan rijden.

Een nieuwe hardtop is veel te duur en 2e hands zie ik ze maar weinig en ook dan zijn ze prijzig. Daarnaast is het ook minder handig in de zomer, moet je toch weer een regenkapje kopen mocht het een keer gaan regenen.

Maargoed om een lang verhaal kort te maken, zit er nog verschil in de softtops voor een Freelander?

Ik heb zelf een Freelander uit 2004.

Alvast bedankt.
Mr Epic
paulus

Re: Softtop Freelander

Bericht door paulus »

de softtops zijn zover ik weet gewoon het zelfde.
zal het even uitzoeken voor je, weet morgen meer

groet paul
Thor

Bericht door Thor »

Je hebt er een hardtop bij zitten dus?????, je kunt dan eventueel bij vis landrover een softtop kopen waar je van de zomer meer rijd.

kosten nieuwd rond de 150 euro ex
Mr Epic

Bericht door Mr Epic »

Ik heb nu een grijs kenteken hardtop, dus met een verhoging erin.

Als ik deze verwijder denk ik dat ik op die naad lekkage krijg als ik deze in de winter weer terug wel plaatsen.

De softtops bij Vis, zijn regenhoesje die in geval van nood een snelle afdichting bieden.

Of je daar de hele zomer mee kan rijden weet ik niet?

Zou wel een optie zijn misschien.
Tjalling

Bericht door Tjalling »

Hou hier rekening mee;bij het verwijderen van de hard top dat de afwerkplaat tussen het dak van de auto en de hard top vastgekit zit.Je zult deze moeten verwijderen, anders kom je er niet bij om de rest weg te halen. Meestal zit het rubber tussen de hard top en de auto zelf ook gekit. Hou dus rekening ermee dat je een deel van het dak moet overspuiten.
Sterkte.
Gert

Bericht door Gert »

Ik heb eigenlijk nog nooit een Freelander met softtop zien rijden. Nu kijk ik ook niet zo vaak naar freelanders, maar heeft iemand een foto van een freelander met sofftop ? Google images maakt me ook niet wijzer.

Groeten,

Gert
Bram109

Bericht door Bram109 »

Staat er een op speurders.

[www.speurders.nl]

Groetjes Bram
Thor

Bericht door Thor »

Hoe krijg je dat voor elkaar Gert, niet naar een freelander kijken ?

Volgens mij zijn de softtops niet verkocht in Nederland en zijn ze meestal ingevoerd. Zeker weten doe ik het niet, maar ik had zoiets gelezen.

De softtops bij vis zijn idd eigenlijk alleen maar noodhoezen voor als het gaat regenen, maar ik vermoed wel stevig genoeg om er lange tijd om te houden, er zit als het goed is ook een frame bij.

Ik ben benieuwd wat het gaat worden, hou ons op de hoogte.
jan

Bericht door jan »

nau mooi hoor.

Vint het niet zo erg dat ik ze niet zo veel zie.

hi hi jan
Gert

Bericht door Gert »

Haha, inderdaad, dat ze dat een softtop durven noemen :-)

Freelanders herken ik ook niet op de weg, de moeite begint al bij disco's.
Defenders herken ik wel, al moet ik zeggen dat ik altijd redelijk gefocusd ben op de weg ipv defenders.

Groeten,

Gert
paulus

Bericht door paulus »

al is een freelander van plastic, er staat wel landrover op!
Disco

Ebay

Bericht door Disco »

[cgi.ebay.co.uk]

Die nog steeds aan het zoeken is naar heel iets anders
Theo
Plaats reactie