Na mijn tweede poging om de carterpan te monteren zag ik weer druppeltjes hangen onder het blok. Ik echter nergens een lekkage aan de carterpan ontdekken. Motor gestart en onder de auto gaan liggen met een kop koffie en een gevulde koek.... wachten en opeens jawel daar komt een druppel. Ergens van boven aan het blok, maar door alle kabels en slangen kon ik niet precies zien van waar deze kwamen.
Ook leek ondanks de donkere kleur de vloeistof erg dun. Na zoeken en zoeken bleek het euvel uit de brandstof drukregelaar te komen. Zo af en toe een druppel diesel, helder van kleur maar doordat deze onderweg nogal was viezigheid tegen komt is ie onder aan het blok redelijk donker....
Conclusie, ik heb ergens een lek in de drukregelaar zitten. De leidingen zijn het niet dus het moet ergens anders vandaan komen.
Mijn vraag is zijn deze dingen te reviseren (alleen de O ringen vervangen) of moet ik het probleem dieper gaan zoeken.
Vincent
Gloeiende.....TD5 drukregelaar lekt
Re: Gloeiende.....TD5 drukregelaar lekt
Je kan met remmenreiniger de boel goed schoonspuiten en dan kijken waar het vandaan komt.
De druk regelaar zit met 3 boutjes vast, hiertussen zit een metalen pakking. De toevoer heeft ook nog een O-ring en een filter eronder (achter de drukregelaar, in de kop) gemonteerd zitten.
Maar waarschijnlijk lekt er een van de aansluitingen, maar daar kom je achter als je hetzelfde doet (met kop koffie en koek) maar dan goed kijken naar de aansluitingen nadat je deze goed schoongespoten heb met remmenreiniger.
Succes Bram
De druk regelaar zit met 3 boutjes vast, hiertussen zit een metalen pakking. De toevoer heeft ook nog een O-ring en een filter eronder (achter de drukregelaar, in de kop) gemonteerd zitten.
Maar waarschijnlijk lekt er een van de aansluitingen, maar daar kom je achter als je hetzelfde doet (met kop koffie en koek) maar dan goed kijken naar de aansluitingen nadat je deze goed schoongespoten heb met remmenreiniger.
Succes Bram
Re: Gloeiende.....TD5 drukregelaar lekt
Ik heb vandaag precies hetzelfde euvel ontdekt. Heb jij het al opgelost?
Graag wat tips en tricks. Het lijkt bij mij tussen het huis en pressure regulator vandaan te komen. O-ringetje????
Graag wat tips en tricks. Het lijkt bij mij tussen het huis en pressure regulator vandaan te komen. O-ringetje????
Re: Gloeiende.....TD5 drukregelaar lekt
Machiel,
Ik heb de hele drukregelunit van het blok gehaald. Diverse ringen geprobeerd maar ik heb de zaak daarmee niet dicht gekregen. Bij de diverse leveranciers konden ze me alleen vertellen dat ik de hele unit moest vervangen. De ringetjes kosten een paar cent en de hele unit 110 euro ex btw. Dit vond ik erg van de gekke en heb nieuwe ringen (let op dat deze diesel bestendig zijn )gehaald bij een rubber speciaal zaak hier in Maastricht. Deze heb ik in combinatie met locktide blauw (ook olie en diesel bestendig) heel voorzichtig in de groeven gemonteerd en daarna de regelaar terug geplaatst (de regelaar zelf dus het ronde geval dat met een veerring vast zit) hierna heb ik de rand waar de veerring in zit volledig afgekit met Polymax van bison, Ik heb deze ooit laten drogen en twee weken in een bakje met diesel gelegd. Na deze tijd had ik besloten dat dit spul diesel bestendig is. Ik heb deze rand volledig gedicht (in twee keer aangezien het een vrij dikke rand is) tot op heden (na een week of drie) ben ik volledig lek vrij. Aangezien ik toch alleen een nieuwe unit zou kunnen krijgen was het me dit experiment wel waard.
Succes ermee
Vicnent
Ik heb de hele drukregelunit van het blok gehaald. Diverse ringen geprobeerd maar ik heb de zaak daarmee niet dicht gekregen. Bij de diverse leveranciers konden ze me alleen vertellen dat ik de hele unit moest vervangen. De ringetjes kosten een paar cent en de hele unit 110 euro ex btw. Dit vond ik erg van de gekke en heb nieuwe ringen (let op dat deze diesel bestendig zijn )gehaald bij een rubber speciaal zaak hier in Maastricht. Deze heb ik in combinatie met locktide blauw (ook olie en diesel bestendig) heel voorzichtig in de groeven gemonteerd en daarna de regelaar terug geplaatst (de regelaar zelf dus het ronde geval dat met een veerring vast zit) hierna heb ik de rand waar de veerring in zit volledig afgekit met Polymax van bison, Ik heb deze ooit laten drogen en twee weken in een bakje met diesel gelegd. Na deze tijd had ik besloten dat dit spul diesel bestendig is. Ik heb deze rand volledig gedicht (in twee keer aangezien het een vrij dikke rand is) tot op heden (na een week of drie) ben ik volledig lek vrij. Aangezien ik toch alleen een nieuwe unit zou kunnen krijgen was het me dit experiment wel waard.
Succes ermee
Vicnent