Onderzoek trillende wielen.
Onderzoek trillende wielen.
Ik blijf een trilling op mijn stuur houden.
Doordat ik af en toe op andere wielen rij, weet ik dat de oorzaak in de wielen zit.
Het is een set BFG MUD 255 op stalen Mach 5 velgen.
Hier is al veel naar gekeken. ook al eens goed opgelost door de leverancier, echter na het wisselen van de wielen komt het probleem terug.
Ik denk dat ik er mee naar een velgen-dokter wil, want ik vermoed dat bij een velg de bout-gaten niet in het midden zitten. Maar weet niet welke.
Nu heb ik bij een velgen-dokter geinformeerd, die wil en kan dit repareren. Echter moet ik dan eerst mijn banden eraf laten drukken.
Wie kent er een (goede) velgen-dokter, waar ik de auto naar toe kan brengen. Die de banden er zelf af haalt. Test/repareert, centreert, uit probeert op de auto, tot alles goed is.
Dit lijkt me het meest praktisch.
groeten,
Willy
Doordat ik af en toe op andere wielen rij, weet ik dat de oorzaak in de wielen zit.
Het is een set BFG MUD 255 op stalen Mach 5 velgen.
Hier is al veel naar gekeken. ook al eens goed opgelost door de leverancier, echter na het wisselen van de wielen komt het probleem terug.
Ik denk dat ik er mee naar een velgen-dokter wil, want ik vermoed dat bij een velg de bout-gaten niet in het midden zitten. Maar weet niet welke.
Nu heb ik bij een velgen-dokter geinformeerd, die wil en kan dit repareren. Echter moet ik dan eerst mijn banden eraf laten drukken.
Wie kent er een (goede) velgen-dokter, waar ik de auto naar toe kan brengen. Die de banden er zelf af haalt. Test/repareert, centreert, uit probeert op de auto, tot alles goed is.
Dit lijkt me het meest praktisch.
groeten,
Willy
Re: Onderzoek trillende wielen.
Welke auto en welke buurt woon je. Je kunt de velgen laten balanseren en/of richten. Dat laaste kan hier in middenlimburg bij een bedrijf in Maasbracht.
ik kan nu het stuur loslaten bij 50km - 60km - 70km - 80km - 90km en 100 en zelfs bij 110 als ik wind mee heb met overdrive in mijn 88d
jo
ik kan nu het stuur loslaten bij 50km - 60km - 70km - 80km - 90km en 100 en zelfs bij 110 als ik wind mee heb met overdrive in mijn 88d
jo
Jo,
Ik woon in Veghel, Brabant.
Het betreft een 110 uit 2005.
Balanceren alleen is niet voldoende. Dit is al door verschillende bedrijven gedaan, en heeft steeds niet volledig reslutaat.
groeten,
Willy
Ik woon in Veghel, Brabant.
Het betreft een 110 uit 2005.
Balanceren alleen is niet voldoende. Dit is al door verschillende bedrijven gedaan, en heeft steeds niet volledig reslutaat.
groeten,
Willy
Zijn de wielagers goed, is er geen speling op de (bollen) hoe dat heet weet ik verder niet. En heb je al eens andere wielen geprobeert. Er is iemand in Helmond / Deurne die daar wat voor heeft. Zit de onbelans aan de banden of ook als de banden op de auto zitten. Dus kijk even of de pagina en zoek Bart die kan helpen.
ik zelf ben bij Profit banden in Echt geholpen
jo
ik zelf ben bij Profit banden in Echt geholpen
jo
Willy, mischien de velgendokter uit uden? Ik heb er geen ervaringen mee maar zoals ik hoormoet hij goed zijn.
Waar in de buurt van Maasbracht is dat? Ik heb ook last van een trilling in het stuur (best behoorlijk) die begint bij 95 en eindigd bij 105, ik verklaarde dit door het Landrover zijn. De oplossing is ook simpel of lager dan 95 of harder dan 105 rijden. Als er iets aan gedaan kan worden, is dat natuurlijk meegenomen. Maasbracht is redelijk in de buurt dus...
Komt bij de M5 velgen vaker voor dat de boutgaten niet juist gecentreerd zitten tov het hart. Wanneer je dit kunt bevestigen dan zou je een nieuwe velg kunnen krijgen. Informeer daarvoor eens bij www.Devon4x4.com , meen dat zij momenteel de productie beheersen.
volgens mij op de Battenweg tegenover de wasbeer (wasstraat)
deze doen dus velgen recht maken
jo
deze doen dus velgen recht maken
jo
Thor,
In Uden ben ik geweest. Lijkt me een goed bedrijf, stonden me goed te woord. Echter daar moet ik dus de velgen brengen zonder banden. Das lastig.
Lijkt me makkelijker om de auto achter te laten bij een bedrijf die ze er zelf afhalen en weer erop leggen. Kunnen ze meteen controleren of ze goed werk hebben geleverd. Anders ligt het weer aan het centreren of aan.....
snap je.
Kent iemand een bedrijf dit alles doet?
Anders Devon eens benaderen.
groeten,
willy
In Uden ben ik geweest. Lijkt me een goed bedrijf, stonden me goed te woord. Echter daar moet ik dus de velgen brengen zonder banden. Das lastig.
Lijkt me makkelijker om de auto achter te laten bij een bedrijf die ze er zelf afhalen en weer erop leggen. Kunnen ze meteen controleren of ze goed werk hebben geleverd. Anders ligt het weer aan het centreren of aan.....
snap je.
Kent iemand een bedrijf dit alles doet?
Anders Devon eens benaderen.
groeten,
willy
op de battenweg zijn ook autobedrijfen en scheepvaart bedrijven zoals Valkenpower
jo
jo
"In Uden ben ik geweest."
Dan ben je waarschijnlijk bij DE * velgendokter geweest. Wilde ze nog noemen, maar ik wist niet beter dan dat ze zich alleen met lichtmetalen velgen bezighielden. Als je ze eens googled, zie je dat ze in tal van autofora een heel erg goede naam hebben.
Hermen
* [www.develgendokter.nl]
Dan ben je waarschijnlijk bij DE * velgendokter geweest. Wilde ze nog noemen, maar ik wist niet beter dan dat ze zich alleen met lichtmetalen velgen bezighielden. Als je ze eens googled, zie je dat ze in tal van autofora een heel erg goede naam hebben.
Hermen
* [www.develgendokter.nl]
Ik heb deep dish velgen, beschreven probleem lijkt me bij deze velgen redelijk onmogelijk, wellicht toch meer de uitlijning.