APK Keuringsvraag

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Dave

APK Keuringsvraag

Bericht door Dave »

Hoi allemaal,

Eind maart moet ik mijn wagen laten keuren. Het gaat om een 109'' ex-leger die op geel kenteken gezet is. Daarvoor heb ik een hardtop gemonteerd. Helaas heb ik deze nog niet gespoten. Voor de keuring even monteren doe ik dus liever niet. Is weer een dag werk die ik ook aan het verven kan besteden.
Daarom het volgende: Als ik mijn softtop vervang voor aluminiumfolie (deugelijk bevestigd natuurlijk), dan heb ik nog geen hardtop, maar wel een metal top zoals op het kentekenbewijs staat. ;-)

Heeft iemand dit al een keertje geprobeerd??

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of ik zo door de keuring zou moeten komen. Is het proberen wel waard. :-)

Groeten,

Dave Frencken
Jacaranda

Re: APK Keuringsvraag

Bericht door Jacaranda »

Volgens mij maakt het niet uit of er wel of geen dak opzit......

Maar er zijn vast wel mensen die het met zekerheid kunnen zeggen,

Groeten,

Martin v.d. Velde
Gretl

Bericht door Gretl »

't is in elk geval van het goede materiaal

'k zou 't je niet kunnen zeggen, maar sluit me aan bij Martin!

gr.
toro
www.gretl.nl
TVR

Bericht door TVR »

Hallo Dave,

ik heb een civiele land rover waar op het kenteken bewijs ook ''metal top' staat. Met de apk had ik ook lekker de softtop erop en werd hij gewoon goed gekeurd.
Denk dus dat dat niet zo probleem moet zijn.

Voor zekerheid kan je even met het apk station contact op nemen of de RDW.

Groet, Tom
Eleftheros

Bericht door Eleftheros »

Op de aanwezigheid van een dak wordt niet gelet.
Ben.
Dave

Bericht door Dave »

Hoi,

Bij de RDW vonden ze het niet goed dat ik met softtop kwam. Misschien vinden ze het bij het APK station minder erg. Dat ga ik dan maar eens uitproberen.

Groeten,

Dave Frencken
Bart

Bericht door Bart »

Hallo,

Bij het keuren van een geel kenteken is de uitvoering niet van belang....er hoeft niet eens een dak op te zitten. Bij grijs kenteken is dat echter wel anders geweest, maar sinds de laatste wijzigingen ook geen reden voor afkeur meer....

(op grijs kenteken staan de uitvoering van de auto vermeld, op geel kenteken alleen het type.)

Zo rijden er bijvoorbeeld ook originele campers rond van het type 88" pick-up. Lijkt me ook niet echt logisch. Als je de originele text op schrift wilt hebben, kan ik je die wel mailen...

Groet, een keurmeester.
Plaats reactie