Update Restauratie Tinkerbell

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Aad Koene

Update Restauratie Tinkerbell

Bericht door Aad Koene »

Even een kleine update,

Geplaagd door de weersomstandigheden (meestal regen op een dag dat je vrij bent) is de restauratie van Tinkerbell bijna stil komen te liggen.
Diverse andere tegenslagen, zoals een zwaar verstoptte riolering zorgden er voor dat het laatste beetje vrije tijd verloren gingen.
Toch in de afgelopen weken hier en daar nog een uurtje en een droog plekje gevonden om toch verder te gaan met de voorbereidingen.
Gisteren was er dan eindelijk weer zo`n moment dat je weer eens vooruit kon, vandaag hielp er een klein beetje aan mee, alhoewel ik vanmorgen er nog een zwaar hoofd in had.
Inmiddels zijn de volgende vorderingen gemaakt:
- de dakgoot zit weer aan het basisdak
- de middenonderkant (zichtgedeelte met de luikjes aan de binnenzijde) en de bovenkant van het basisdak zijn gelakt
- de binnenkant van het tropendak is gelakt
- de tussensteunstrips zijn gelakt
- de onderkant van de zitbak is gelakt
Uiteraard was eerst alles in de non-ferro primer gezet in de afgelopen weken.

Nu volgt eerst weer wat freubelwerk: de dakluikjes schoonmaken, schuren, primeren, lakken en monteren.
Vervolgens kunnen de beide daken weer aan elkaar vastgemaakt worden.

De komende dagen wordt er (met uitzondering van maandag) weer mooi weer voorspeld dus morgen eerst maar een beetje schuurpapier halen en rubbers voor de dakluikjes bestellen, tube kit bij halen en potnagels niet te vergeten. (heb nog zere handen van de bijna 300 !! blindnagels van de dakgoot)

Tot zover,

Aad Koene, LR S2a Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
Serious IIa

Re: Update Restauratie Tinkerbell

Bericht door Serious IIa »

Hee Aad, je kunt ook pneumatische popnageltangen huren hoor! zelfs electrische..... Is ideaaaaaaaaal!

Goed om te horen dat het een beetje begint te vorderen! Maar vrees dat je dakje niet af is voor de BYO BBQ..... Jammer!!! JE komt toch wel he!

Groetjes Bowy
the_dude

Bericht door the_dude »

Hoi Aad,

Wat je zegt klopt indd, je hebt altijd vrij/tijd als het regent en dan kan je weer niks doen lol. Maar waar blijven de foto's van tinkerbell ben benieuwd. Mijn site is inmiddels weer geupdate.
Heb je een website of mis ik iets?
Wens je in ieder geval veel suc6 ermee en gaat vast goed komen.

Hier ongeveer dezelfde situatie.
Het is mooi weer en al snel te warm om iets te doen, en dan wil ik ook af en toe nog van het weer genieten.
Al met al gaat het nog wel ok met landy.
Moet nog wat voorbereiden en dan kan de motor en bak er weer in. Tussenassen eraan achterbak erop en dan ben ik alweer een heel eindje.

En dan het schutbord aanpakken daar zie ik tegenop.....

Groet,
martijn
[landrover.mine.nu]
Aad Koene

Bericht door Aad Koene »

Bowy,

ik weet er alles van, maar op vrijdag en zaterdagavonden zijn dat soort bedrijven meestal dicht.
Enfin, ouderwetse handkracht doet het ook nog steeds goed.
War de BYO BBQ betreft, het ligt wel in de lijn van de bedoeling om te komen maar daar moet ik eerst nog een robbertje over stoeien, het Peetkind van Ursula is 5 juli jarig.

Je hoort het nog van me.

Aad Koene, LR S2a Stawag RHD Safari "Tinkerbell"

PS: planning is eind augustus klaar te zijn met de restauratie dus 5 juli nog in oude staat.
Jurjen

Bericht door Jurjen »

He Aad,
zelf ben ik ook de popnagels bezig geweest, dit weekend. Gelukkig wel met een grote tang!
bracht me op het volgende idee:

de GROTE PRIKKER PRIJSVRAAG
"Hoeveel popnagels zijn verwerkt in een Land Rover ....."

Onder de beste inzenders kunnen we een pak blarenpleisters o.i.d. verloten!
Jurjen

ps. moeten we nog wel een malloot vinden deie de antwoorden controleert.
Aad Koene

Bericht door Aad Koene »

Jurjen,

Dat wordt meerdere keren tellen dan want in een ex-leger zijn minder potnagels verwerkt dan in een civiele en in een stawag geel kenteken weer meer dan in een stawag grijs kenteken.

Op zich wel een goed idee.

Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
Plaats reactie