Automaat in een defender td5

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Sebbe

Automaat in een defender td5

Bericht door Sebbe »

Ik heb een defender Td5 van 2001. Ik wil deze ombouwen naar automaat.
Ik heb liggen een ZF22 versnellingsbak met alles wat erbij hoort van een RR Classic. Ook heb ik een autmaat van een Disco 300 tdi.

iemand ervaring met het plaatsen van een automaat in een defender td5?
alle info en tips zijn welkom.

Wat is de makkelijkste (ik probeer dit prijsbewust te om te bouwen) oplossing?

mvg,

Sebastiaan
Hugo

Re: Automaat in een defender td5

Bericht door Hugo »

Ik weet niet of een bak van een RangeRover zomaar op een TD5 past (RR had andere motor) en hetzelfde geldt eigenlijk ook voor de Disco 300TDi. De enige Defender met automatenbak is een speciale versie vanuit LR geweest en die zat achter een V8 motor. Los van de bak (+conversiering) denk ik dat er ook nog wel het een en ander aan het chassis/interieur aangepast moet worden.

Ik denk niet dat dit een prijsbewust (budgetneutraal) verhaal gaat worden maar in Engeland zijn bedrijven die het regelen dus technisch moet het haalbaar zijn.

Mvrgr, Hugo
hwg90

Bericht door hwg90 »

Bij ET Coevorden hebben ze er wel ervaring mee.

gr,
hylke
Erik Vos

Bericht door Erik Vos »

de Meteor in Weesp doet het ook
RoLandrover

Bericht door RoLandrover »

klinkt niet als een easyfit. in een goede passing tussen bak, blok en vliegwiel zit het probleem .

dit komt van ashcroft u.k.:

This kit is a mixture of Disco II parts, NAS / 50th anniversary spec parts and a hybrid ZF autobox. Rather than use the Disco II TD5 autobox in it�s stock electronic format we convert it to hydraulic control and add a linkage to the throttle pedal to pull the kickdown cable. We have used the electronic box before but found it just adds unnecessary cost and complexity to the job.

ZF Autobox, rebuilt, outright with torque converter,

Crank assy, to include starter ring, flexplate, buttress ring, crank bolts, boss,

Oil cooler & pipes, to include, cooler, 2 x pipes, 3 x clamp, 1 x bracket, 1 x clip, 5 x screw, 1 x clamp with stud, 1 x L bracket,

Shifter, to include, shifter & cable, top cap, button, slide selector, spring, knob, rollerdeck, trim, outer cable clamp, swan neck, hi/lo & diff lock linkage,

Misc, to include, rubber boot, hi/lo gaitor, shifter mount, cable plate, cable seal, footrest, footrest rubber, brake pedal plate and rubber, throttle pedal, LH mount

NAS spec console, pattern kit, requires assembly

Grtn,

Roland

<b>The Ran-ge R-over Project .
*
</b> <a href="[rolandrover.nl] src="[www.rolandrover.nl]; alt="LOVE,PEACE'N'AXLEGREASE."></a>

[www.rolandrover.nl]
sebbe

Bericht door sebbe »

De ombouw van ashcroft ken ik. Die gaat op basis van een omgebouwde disco 2 versnellingsbak. ( zonder de electronica)

JE engeniering heeft ook een ombouw kit die gebruiken een originele disco 2 bak en voegen er electronica aan toe.

nu vroeg ik me af of het mogelijk is door zelf een aantal onderdelen samen te voegen en eventueel een bestaande bak aan te laten passen tot een goed resultaat te komen.
sebbe

Bericht door sebbe »

die reeks V8 defender is de 50th anniversery-editie.

Heb de middenconsole en dergelijke uit zo'n wagen op de kop kunnen tikken. dus qua interieur zit ik ook nog goed. Steunen op het chassis aanpassen kan eventueel ook nog.

Mij gaat het eerder om de boite zelf met de koppelomvormer en dergelijke

mvg,

Sebastiaan
Plaats reactie