Krukaskeering

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
richard

Krukaskeering

Bericht door richard »

Hallo,

Mijn 200 tdi uit een discovery lekt olie bij de aansluiting van het motorblok en de versnellingsbak.
Nu heb ik de versnellingsbak er achter weg gehaald en kijk ik tegen de koppelingsplaat aan maar daar constateer ik geen olie.
Alles is daar mooi droog.
Nu zit er ongeveer 5a7 cm terug naar het motorblok 3 lange bouten in het blok daar lekt het waarschijnlijk bij langs heeft dit te maken met de krukaskeering of is hier iets anders aan de hand.
Is dat een grote ingreep want alles moet er volgens mij achter weg gehaald worden.
Groet Richard
arthur verhalle

Re: Krukaskeering

Bericht door arthur verhalle »

Richard,

Leg dat eens wat beter uit. Heb je de koppeling en het vliegwiel (samen zeker 7cm dik) eraf ?

Arthur
richard

Bericht door richard »

Hallo Arthur.

Die heb ik er nog niet afgehaald.
"90"

Bericht door "90" »

De keering die je wellicht zoekt zit achter het vliegwiel. Dus toch even de drukgroep en het vliegwel eraf halen om verder te kijken.

Om te voorkomen dat je motor meedraait met het loshalen van de 8 bouten van het vliegwiel, kan je in 2 boutgaten van de drukgroep een boutje draaien en dan met een lange staaf tussen die boutjes en de studs van het vliegwielhuis de boel vastzetten. Wel even stukje textiel ertussen om te zorgen dat je het draad op de studs niet beschadigd.

Ik heb dit gisteravond op deze manier gedaan en dat ging erg goed.

Succes en groet van Marco
richard

Bericht door richard »

Hallo,

Wie weet hoe ik een foto kan plaatsen.

groet Richard
Lennart

Bericht door Lennart »

zie link rechts genaamd "foto helppagina"

lennart
richard

Bericht door richard »

Hallo,

Ik heb vliegwiel er af gehaald maar hij is aan deze zijde mooi droog,
Hoe krijg ik die keering eruit?
Ik heb geprobeerd een paar foto,s te plaatsen maar dat lukt mij niet.
Plaats reactie