Ik heb een 300Tdi Discovery uit 1995 met handgeschakelde versnellingsbak en manueel te bedienen H+L gearing en Diff lock.
Nu wil mijn versnellingsbak niet meer UIT de diff lock en ik heb totaal geen idee waar dat aan kan liggen. Ik moet de LaRo dan ook dagelijks gebruiken en heb nu dus een paar dagen met diff lock gereden wat absoluut niet de bedoeling is.
Is er iemand die hier veel vanaf weet en wat ik eraan kan doen?
Groetjes, Jan-Cor
Tel: 06-54 235 106
groot Discovery probleem
Re: groot Discovery probleem
je kunt het makkelijkst de spanning van je midden diff halen door langzaam met twee wielen door de berm te rijden. Misschien een keer voor en achteruit, en laat af en toe je gas los. Vaak schiet hij er dan uit.
Je kunt ook checken of de diff wel is ingeschakkeld. Misschien maakt de kabel van de snsor een vals contactje of is de censor zelf stuk. Je lampje brand dan wel terwijl je niet in permanet 4x4 zit.
(deze censor vind je bovenop je tussenbak.)
Anton
Je kunt ook checken of de diff wel is ingeschakkeld. Misschien maakt de kabel van de snsor een vals contactje of is de censor zelf stuk. Je lampje brand dan wel terwijl je niet in permanet 4x4 zit.
(deze censor vind je bovenop je tussenbak.)
Anton
Hoi Anton,
Nee dat is het niet. Het lampje brandt niet maar als ik een scherpe bocht neem, dan blokkeert het diff. de beweging van de auto. Als ik dan ietjes verder rij, dan is het net alsof de auto een paar centimeter naar voren "klapt".
Ik heb al diverse pogingen ondernomen om het uit de diff lock te halen maar iedere keer zonder succes. Zowel voor als achteruit rijdend niet gelukt.
Ik hoop dat je nog meer tips hebt.
Bedankt alvast!
Groetjes, JC
Nee dat is het niet. Het lampje brandt niet maar als ik een scherpe bocht neem, dan blokkeert het diff. de beweging van de auto. Als ik dan ietjes verder rij, dan is het net alsof de auto een paar centimeter naar voren "klapt".
Ik heb al diverse pogingen ondernomen om het uit de diff lock te halen maar iedere keer zonder succes. Zowel voor als achteruit rijdend niet gelukt.
Ik hoop dat je nog meer tips hebt.
Bedankt alvast!
Groetjes, JC
Jan Cor,
Heb je dit voor en achteruit rijden op onverhard terrein gedaan? Als je de difflock uit wilt schakelen werkt het nl. niet op verhard terrein. Zoek een stuk losse grond en je zult zien dat na lang genoeg proberen de difflock uit gaat.
Het kan wel even duren omdat je al enige tijd met je difflock aan hebt gereden. Hierdoor kan de boel goed vast zitten.
Brandt het lampje van je difflock normaal wel?
Groeten,
Berry Weijers
beheerder [Landrover.startpagina.nl]
Heb je dit voor en achteruit rijden op onverhard terrein gedaan? Als je de difflock uit wilt schakelen werkt het nl. niet op verhard terrein. Zoek een stuk losse grond en je zult zien dat na lang genoeg proberen de difflock uit gaat.
Het kan wel even duren omdat je al enige tijd met je difflock aan hebt gereden. Hierdoor kan de boel goed vast zitten.
Brandt het lampje van je difflock normaal wel?
Groeten,
Berry Weijers
beheerder [Landrover.startpagina.nl]
Jan-Cor bij mij
zit er ook veel meer weerstand dan normaal op het diflock.
Staat de in de goede stand kan je proberen wat meters achteruit te rijden(dit werd mij tenminste versteld.
Staat de pook nog in z'n lock en zit hier geen beweging in dan:
Koppeling in, 1 versnelling en dan koppeling tot aangrijppunt (dus niet rijden)koppeling in hoog/laagpook proberen koppeling in nog een keer proberen, 1e versnelling uit koppeling in hoog/laag proberen.
meestal heb ik wat pogingen nodig, veel sucses
Groeten theo Kaufmann/Disco
zit er ook veel meer weerstand dan normaal op het diflock.
Staat de in de goede stand kan je proberen wat meters achteruit te rijden(dit werd mij tenminste versteld.
Staat de pook nog in z'n lock en zit hier geen beweging in dan:
Koppeling in, 1 versnelling en dan koppeling tot aangrijppunt (dus niet rijden)koppeling in hoog/laagpook proberen koppeling in nog een keer proberen, 1e versnelling uit koppeling in hoog/laag proberen.
meestal heb ik wat pogingen nodig, veel sucses
Groeten theo Kaufmann/Disco
Mocht de elende aanhouden, schroef dan je cardanas voor los, kun je in iedergeval in tweewiel verder rijden. Te lang in permenent vierwiel gaat ten koste van je steekassen. Ze breken of krijgen scheurtjes door de spanningen.
Anton
Anton