Hallo
Ik heb zojuist geprobeerd de laro te starten maar wederom helaas.
Heb al een paar keer gehad dat de accu's leeg zijn, weer opgeladen maar gaan toch steeds weer leeg.
Zijn nieuwe accu's dus dat zal het niet zijn.
Ik denk zelf dat er ergens stroom word weg getrokken van de accu's maar hoe kan ik dat controleren?
De massasleutel staat trouwens altijd op uit als ie stil staat,
Alvast bedankt voor de tips
lege accu's 109
Re: lege accu's 109
beste sjors
ik had laast ook problemen met stroom.
dat hij onderweg uitviel of niet wilde starten inderdaad.
het bleek bij mij de v snaar te zijn uiteindelijk die van de krukas naar de stuurbekrachtigingspomp loopt.
deze was ver versleten waardoor je dynamo niet goed of helemaal niet bij laad.
bij mij deed ij het alleen als ik recht reed op hogere snelheid en zoniet dan trok hij alles weg omdat hij niet genoeg kreeg.
dus kijk je v snaren even na zo ik zeggen.
ik weet zo verder nie tom wat voor laro het gaat en wat het verder kan zijn misschien slechte massa's waardoor hij alles weg trekt. dynamo kapot.
er komen nog wel meer reacties denk ik zo hoor.
succes er mee en laat eens weten wat het was ben benieuwd.
disco 1992
ik had laast ook problemen met stroom.
dat hij onderweg uitviel of niet wilde starten inderdaad.
het bleek bij mij de v snaar te zijn uiteindelijk die van de krukas naar de stuurbekrachtigingspomp loopt.
deze was ver versleten waardoor je dynamo niet goed of helemaal niet bij laad.
bij mij deed ij het alleen als ik recht reed op hogere snelheid en zoniet dan trok hij alles weg omdat hij niet genoeg kreeg.
dus kijk je v snaren even na zo ik zeggen.
ik weet zo verder nie tom wat voor laro het gaat en wat het verder kan zijn misschien slechte massa's waardoor hij alles weg trekt. dynamo kapot.
er komen nog wel meer reacties denk ik zo hoor.
succes er mee en laat eens weten wat het was ben benieuwd.
disco 1992
Re: lege accu's 109
Hi Sjors,
Als je wil controleren of je dynamo wel functioneerd kun je dat snel nameten met een multimeter. Allereerst meet je het aantal volts (DC) van de (vol geladen) accu's als de motor niet loopt. Het voltage zal ergens rond de 12 volt zijn. Vervolgens start je de motor en meet je nog een keer met (stationair) draaiende motor. Het voltage moet nu hoger zijn dan de eerst gemeten waarde ondeveer 1,5 tot 2 volt hoger. Als dit niet zo is dan ie er iets mis met je dynamo.
PS. Let op met de kabels van je multimeter als de motor loopt en de fan enz. draait. Oh ja heb je touwens wel een 12 volts dynamo of een 24 volts?
Als je wil controleren of je dynamo wel functioneerd kun je dat snel nameten met een multimeter. Allereerst meet je het aantal volts (DC) van de (vol geladen) accu's als de motor niet loopt. Het voltage zal ergens rond de 12 volt zijn. Vervolgens start je de motor en meet je nog een keer met (stationair) draaiende motor. Het voltage moet nu hoger zijn dan de eerst gemeten waarde ondeveer 1,5 tot 2 volt hoger. Als dit niet zo is dan ie er iets mis met je dynamo.
PS. Let op met de kabels van je multimeter als de motor loopt en de fan enz. draait. Oh ja heb je touwens wel een 12 volts dynamo of een 24 volts?
Re: lege accu's 109
Ik raad je toch aan je accu even te laten testen
Ik heb vorig jaar ook 2 nieuw eaccu's gekocht dus ging er van uit äan de accu's kan het niet liggen" maar helaas er bleek 1 niet goed te zijn en dat werd pas door het tweede bedrijf geconstateerd.
Kontroleer ook of je massa verbindingen goed zijn en dan bedoel ik ook echt goed controleren.
Heb ik ook heel lang verwaarloosd (en dat door iemand wins vak het is) en ben er door scha en schande achter gekomen dat het niet ok is
Je schrijft dat je een massa schakelaar hebt dus je zult een ex legervoertuig hebben. Dus het zal een 24 volt uitvoering zijn
Dus als hij niet draaid moet je 24 volt hebben op je accu en als hij draaid ergens tussen de 27 en de 28 volt.
Ik heb vorig jaar ook 2 nieuw eaccu's gekocht dus ging er van uit äan de accu's kan het niet liggen" maar helaas er bleek 1 niet goed te zijn en dat werd pas door het tweede bedrijf geconstateerd.
Kontroleer ook of je massa verbindingen goed zijn en dan bedoel ik ook echt goed controleren.
Heb ik ook heel lang verwaarloosd (en dat door iemand wins vak het is) en ben er door scha en schande achter gekomen dat het niet ok is
Je schrijft dat je een massa schakelaar hebt dus je zult een ex legervoertuig hebben. Dus het zal een 24 volt uitvoering zijn
Dus als hij niet draaid moet je 24 volt hebben op je accu en als hij draaid ergens tussen de 27 en de 28 volt.
Re: lege accu's 109
Bekend probleem
Bij mij was het een de afsluiter op de gas tank die bekachtigt bleef
Hier kwam ik achter door een amp meter te gebruiken en een voor een de zekeringen te verwijderen tot de amp meter op nul bleef
Bij mij was het een de afsluiter op de gas tank die bekachtigt bleef
Hier kwam ik achter door een amp meter te gebruiken en een voor een de zekeringen te verwijderen tot de amp meter op nul bleef
Re: lege accu's 109
Ik heb er een massa slot tussen zitten om dit te verkommen kosten 8 a13 euroen nooit geen lege accu