Chassis Tectileren?
Chassis Tectileren?
Ik wil binnenkort het chassis van mijn (net aangeschafte) LR 90 gaan tectileren. Heeft iemand een goede tip om het chassis schoon te maken en een werkwijze voor het tectileren?
Re: Chassis Tectileren?
Als ik jou was zou ik bitume gebruiken is goedkoper en beter.
Tektiel blijft heel zacht,plakkerig en is vrij prijzig bitume word hard en blijft nog wel wat flexibel en is dikker dan bitume.
Schoonmaken met machines of met de hand dan goed reinigen met een ontvetter.
Weet er wel wat van want heb het al een tijdje achter de rug.
foto's staan op me website.
Groet,
martijn
[landrover.mine.nu]
Tektiel blijft heel zacht,plakkerig en is vrij prijzig bitume word hard en blijft nog wel wat flexibel en is dikker dan bitume.
Schoonmaken met machines of met de hand dan goed reinigen met een ontvetter.
Weet er wel wat van want heb het al een tijdje achter de rug.
foto's staan op me website.
Groet,
martijn
[landrover.mine.nu]
Re: Chassis Tectileren?
Is tectiel niet ook een bitumen produkt? Ken wel bitumen voor op het dak maar dat is lastig verwerken op het chassis.
Bitumen dakbedekking is trouwens een ideaal produkt om tijdelijk gaten in je voetenbak te dichten. Wel eerst goed ontroestenen in de zinkspray en plakken maar. Gegarandeerd waterdicht
Peter
SIII 109
Bitumen dakbedekking is trouwens een ideaal produkt om tijdelijk gaten in je voetenbak te dichten. Wel eerst goed ontroestenen in de zinkspray en plakken maar. Gegarandeerd waterdicht
Peter
SIII 109
Re: Chassis Tectileren?
Tektiel is soort van bitumen achtig iets. Maar volgens mij is het ook een merkachtig iets.
Bitumen koop je gewoon in een blik of bus bij de brezan.
Het is ideaal te verwerken met een kwast of spatel.
Als het warm weer is is het meer vloeibaar en kan je het nog beter verwerken.
Het is ideaal spul. Bitume voor daken is ook goed alleen dat is nog stugger en plakt wat meer.
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Bitumen koop je gewoon in een blik of bus bij de brezan.
Het is ideaal te verwerken met een kwast of spatel.
Als het warm weer is is het meer vloeibaar en kan je het nog beter verwerken.
Het is ideaal spul. Bitume voor daken is ook goed alleen dat is nog stugger en plakt wat meer.
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Re: Chassis Tectileren?
Hoi Sonny,
Het mooiste kun je werken met een tectylspuit op de compressor.
reken daarvoor op een bedrag tussen de 25 en 50 euro.
Je schaft hem een keer aan en hebt er eeuwig plezier van.
Je kunt er bodyschutz(bitumenbasis),overspuitbare bodyschutz,blanke tectyl,antidreuncoating enz. mee verspuiten.laagdikte kun je regelen door aan de spuitnozzle te draaien,vaak zit er nog een extra slang met nevelkop bij om in balken te kunnen spuiten.
de bussen zijn in elke goede autoshop verkrijgbaar en van verschillende merken wat het gaat hier om een universele maat,je schroeft ze er zo onder.
Het geeft in ieder geval een heel professioneel en mooi resultaat.
Gebruik wel een goede stof/beschermingsbril want je wilt die rommel niet in je ogen hebben...
succes,Tom
Het mooiste kun je werken met een tectylspuit op de compressor.
reken daarvoor op een bedrag tussen de 25 en 50 euro.
Je schaft hem een keer aan en hebt er eeuwig plezier van.
Je kunt er bodyschutz(bitumenbasis),overspuitbare bodyschutz,blanke tectyl,antidreuncoating enz. mee verspuiten.laagdikte kun je regelen door aan de spuitnozzle te draaien,vaak zit er nog een extra slang met nevelkop bij om in balken te kunnen spuiten.
de bussen zijn in elke goede autoshop verkrijgbaar en van verschillende merken wat het gaat hier om een universele maat,je schroeft ze er zo onder.
Het geeft in ieder geval een heel professioneel en mooi resultaat.
Gebruik wel een goede stof/beschermingsbril want je wilt die rommel niet in je ogen hebben...
succes,Tom
Re: Chassis Tectileren?
Sonny,
Kijk even op www.antiroest.nl
succes,
Jan Kok
www.laro.tk
Kijk even op www.antiroest.nl
succes,
Jan Kok
www.laro.tk
Liever Valvoline
Ik heb het chassis van mijn 110 ook laten behandelen, toen ik hem net had. Na wat rondbellen bleek dat het "ouderwetse" Tectiel (ook wel ML genoemd) bijna niet meer door bedrijven wordt gebruikt. Het is erg schadelijk voor je gezondheid (de spuiter), maar het grootste probleem is dat het op den duur uithard en snoeihard wordt. Als er dan iets tegenaan tikt komt er zo een barts in het spul, beetje water erin en hij gaat vrolijk roesten, zonder dat je het ziet, want de techtiel zit er mooi overheen.
Tegenwoordig wordt Valvoline gebruikt, op bijenwas-basis. Zonder masker te verwerken, en blijvend een beetje plastisch (niet plakkerig). Alleen ruikt de auto 2 weken lang naar de bijenwas.
Ik heb mijn auto in Emmercompascuum (of all places), bij een saab-specialist die zelf 110 rijdt... laten behandelen. Je moet je auto schoon en droog aanleveren (15 euro in de wasbox kom je een heel eind. De laatste beetjes met de stoomreiniger van moeders gedaan (ging perfect) Toen 3 dagen laten drogen in een verwarmde schuur.
Valvoline-behandeling was een volle dag werk, en kostte iets van 350 euro.
gr. Chris
Tegenwoordig wordt Valvoline gebruikt, op bijenwas-basis. Zonder masker te verwerken, en blijvend een beetje plastisch (niet plakkerig). Alleen ruikt de auto 2 weken lang naar de bijenwas.
Ik heb mijn auto in Emmercompascuum (of all places), bij een saab-specialist die zelf 110 rijdt... laten behandelen. Je moet je auto schoon en droog aanleveren (15 euro in de wasbox kom je een heel eind. De laatste beetjes met de stoomreiniger van moeders gedaan (ging perfect) Toen 3 dagen laten drogen in een verwarmde schuur.
Valvoline-behandeling was een volle dag werk, en kostte iets van 350 euro.
gr. Chris