ik wil gaan zwemmen !!

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
maarten 109 ex

ik wil gaan zwemmen !!

Bericht door maarten 109 ex »

ik heb een 109 ex leger en nu is mijn vraag hoe diep ik kan gaan als ik met men auto ga zwemmen

omdat ik een versnellingsbak heb met een GAT er in en daar voor geen plug heb zou ik graag willen weten hoe die ik kan gaan zonder plug ...????

grtjs maarten
Serious IIa

Re: ik wil gaan zwemmen !!

Bericht door Serious IIa »

Niet dieper dan dat gat anders worden je koppelingsplaten erg nat en heb je dus geen koppeling meer!! (even een wadeplug bij Ron B ophalen....) verker kun je tot aan het luchtfilter (diesel) als je de olie pijstok ook goed waterdicht maakt (anders komt daar water langs..........) verder dien je de ontluchting van je assen en bakken ok omgehoog te brengen en rekening houden met 1 keer in de maand alle vloeistoffen in de draaiende gedeeltes te verversen, als je een benzine hebt dien je dopjes op je bougie gaten te monteren (rond de bougies). Ook dien je je fan te vervangen voor een uitschakelbare electrische. Doe voor de rest even een zoekopdracht is nl al meer behandelt.

Groetjes Bowy

ps waarom wil je gan zwemmen? is nl erg leuk maar kan ook erg kostbaar zijn zoals ik zelf heb ervaren helaas..... (zie waterschade incidentje )

pps succes ermee!
andre

Bericht door andre »

Ik heb ooit iets gehoord over een gescheurd blok van een diesel bij het te water gaan.
Voorzichtig zijn.
gr. Andre
The_Dude

Bericht door The_Dude »

Dat gevaar van scheuren is er altijd.
Je blok is loeiwarm en door het koude water kan het gaan barsten.
Soort schrikreactie.

Je ontluchtingnippels omhoog brengen indien mogelijk tot de zelfde hoogte als je luchtfilter dan zit je altijd goed

Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Plaats reactie