rubber koppeling aandrijfas past niet?
rubber koppeling aandrijfas past niet?
prikkers,
Ik had twee rubber koppelingen bij paddocks besteld, voor m'n RR classic, tussen de aandrijfas en de ZF automaatbak.:
[www.paddockspares.com]
Nu passen die dingen voor geen meter op m'n aandrijfassen. Zijn hier nog adapters voor verkrijgbaar, of kan het gewoon niet?
De diameter is sowieso een stuk groter dan die van de flens van de aandrijfas/differentieel/automaatbak, en ze zijn voorzien van 6 gaten, ipv de 4 van de aandrijfassen.
En zou je dan twee moeten monteren, beide aan de automaatbakzijde, naar de voor-as en naar de achter-as?
Durk
Ik had twee rubber koppelingen bij paddocks besteld, voor m'n RR classic, tussen de aandrijfas en de ZF automaatbak.:
[www.paddockspares.com]
Nu passen die dingen voor geen meter op m'n aandrijfassen. Zijn hier nog adapters voor verkrijgbaar, of kan het gewoon niet?
De diameter is sowieso een stuk groter dan die van de flens van de aandrijfas/differentieel/automaatbak, en ze zijn voorzien van 6 gaten, ipv de 4 van de aandrijfassen.
En zou je dan twee moeten monteren, beide aan de automaatbakzijde, naar de voor-as en naar de achter-as?
Durk
Re: rubber koppeling aandrijfas past niet?
Eehm... zijn die dingen wel bedoeld voor jouw auto...? Volgens mij horen die op de wat nieuwere disco's en Range Rovers. Hoe oud is de jouwe?
Re: rubber koppeling aandrijfas past niet?
Deze Rotoflex koppeling heeft zijn eigen specifieke aandrijfas, en is niet zo tussen een gewone drijfas te plaatsen. Hij vervangt op de latere type namelijk het bovenste kruisje.
ik begrijpt dat je hem tussen de bakflens en asflens probeerd te zetten? Ik had bij een posting eerder al een beetje dat vermoeden, maar gaf je het voordeel van de twijvel
op de auto's uitgevoed met dit type zitten ze ook alleen op de ahteras.
btw als je je auto hebt verhoogd laat dan gewoon de kruisjes zitten, de rotoflex is dan niet de meest duurzame oplossing namelijk.
Grtn,
Roland
<b>The Ran-ge R-over Project .
*
</b> <a href="[rolandrover.nl] src="[www.rolandrover.nl]; alt="LOVE,PEACE'N'AXLEGREASE."></a>
[www.rolandrover.nl]
Build Stronger To Last Longer
ik begrijpt dat je hem tussen de bakflens en asflens probeerd te zetten? Ik had bij een posting eerder al een beetje dat vermoeden, maar gaf je het voordeel van de twijvel
op de auto's uitgevoed met dit type zitten ze ook alleen op de ahteras.
btw als je je auto hebt verhoogd laat dan gewoon de kruisjes zitten, de rotoflex is dan niet de meest duurzame oplossing namelijk.
Grtn,
Roland
<b>The Ran-ge R-over Project .
*
</b> <a href="[rolandrover.nl] src="[www.rolandrover.nl]; alt="LOVE,PEACE'N'AXLEGREASE."></a>
[www.rolandrover.nl]
Build Stronger To Last Longer
Re: rubber koppeling aandrijfas past niet?
prikkers,
dit onderdeel is gewoon te bestellen op de paddocks-site voor RR classic 86-94. En daar valt die van mij onder. Staat ook boven aan de pagina van de link die in m'n posting staat.
dan is 't dus een fout onderdeel voor m'n auto en moet Paddocks de transportkosten terug maar betalen
Durk
dit onderdeel is gewoon te bestellen op de paddocks-site voor RR classic 86-94. En daar valt die van mij onder. Staat ook boven aan de pagina van de link die in m'n posting staat.
dan is 't dus een fout onderdeel voor m'n auto en moet Paddocks de transportkosten terug maar betalen
Durk
Re: rubber koppeling aandrijfas past niet?
Of je drijfas is nu van een ouder type, en was deze gemakshalve vervangen voor een conventionele as met kruisjes.
geen LR is dezelfde meer, en ook af fabriek zijn er al vele variaties en overgangs modellen. Mijn (oude) Disco was een soort van overgans model tussen de 200 en 300 serie, het hele onderstel was 300 en de opbouw en motor 200. Niemand geeft je dus garanties dat je auto exact zo is als verwacht. ook LR niet
Je had namelijk met een beetje onderzoek zelf al kunnen ontdekken dat deze rotoflexen niet tussen de flensen zou komen te zitten
[www.prikpagina.nl]
Grtn,
Roland
<b>The Ran-ge R-over Project .
*
</b> <a href="[rolandrover.nl] src="[www.rolandrover.nl]; alt="LOVE,PEACE'N'AXLEGREASE."></a>
[www.rolandrover.nl]
Build Stronger To Last Longer
geen LR is dezelfde meer, en ook af fabriek zijn er al vele variaties en overgangs modellen. Mijn (oude) Disco was een soort van overgans model tussen de 200 en 300 serie, het hele onderstel was 300 en de opbouw en motor 200. Niemand geeft je dus garanties dat je auto exact zo is als verwacht. ook LR niet
Je had namelijk met een beetje onderzoek zelf al kunnen ontdekken dat deze rotoflexen niet tussen de flensen zou komen te zitten
[www.prikpagina.nl]
Grtn,
Roland
<b>The Ran-ge R-over Project .
*
</b> <a href="[rolandrover.nl] src="[www.rolandrover.nl]; alt="LOVE,PEACE'N'AXLEGREASE."></a>
[www.rolandrover.nl]
Build Stronger To Last Longer
Re: rubber koppeling aandrijfas past niet?
tja, dat weet ik, op de afbeelding kan je ook zo zien dat er 6 gaten in zitten...ben iets te kort door de bocht gegaan, moest allemaal snel snel omdat de automaatbak er snel onder moest.
maarja, 't is in de helft van de gevallen ook net hoe je 't aantreft. Mensen weten altijd heelveel, maar het kan vaak ook wel eens net anders zitten, of niet helemaal kloppen.
maakt niet uit, als ze ze niet terugwillen gooi ik ze op marktplaats.
Durk
maarja, 't is in de helft van de gevallen ook net hoe je 't aantreft. Mensen weten altijd heelveel, maar het kan vaak ook wel eens net anders zitten, of niet helemaal kloppen.
maakt niet uit, als ze ze niet terugwillen gooi ik ze op marktplaats.
Durk
Re: rubber koppeling aandrijfas past niet?
zie er uit als een van een 300 TDI discovery
Bart
Bart
Re: rubber koppeling aandrijfas past niet?
deze rubbers gaan niet 1,2,3 passen , ja ik weet ze zijn te bestellen maar je hebt een flens op jou dif zitten met 4 gaten een late rangerover of discovery heeft op het achter diff een flens met drie gaten.
bovendien wordt er maar een geplaatst (achter) en wel tegen de flens van de dif.
Voor wordt de originele aandrijf as ,flens ezv behouden ,voor deze rubbereb trillings demper is voor ook geen plaats!!!
als je toch zo'n schijf wilt platsen dan zul je een aandrijf as en flens moeten heben van een late rangerover of van een discovery. de flens op jouw achter dif moet er dan af en de flens met de 3 gaten (discovery) moet er dan op.
Maar, als je de flens wisselt dan moet de voor spanning opnieuw worden afgesteld (doormidel van chims) anders kan de dif gaan janken , klapen, of in erigste geval lopen de lagers van je pignion stuk!!!
Het is dus niet altijd zo te doen , ik heb wel aleens een flens van zo'n diff gewisseld voor een discovery variant , gelukkig was de voorspanning meteen goed ,en loop deze diff nu nog ergens in nederland rond. Het kan dus wel!!
Suc6 groet Andrew.
bovendien wordt er maar een geplaatst (achter) en wel tegen de flens van de dif.
Voor wordt de originele aandrijf as ,flens ezv behouden ,voor deze rubbereb trillings demper is voor ook geen plaats!!!
als je toch zo'n schijf wilt platsen dan zul je een aandrijf as en flens moeten heben van een late rangerover of van een discovery. de flens op jouw achter dif moet er dan af en de flens met de 3 gaten (discovery) moet er dan op.
Maar, als je de flens wisselt dan moet de voor spanning opnieuw worden afgesteld (doormidel van chims) anders kan de dif gaan janken , klapen, of in erigste geval lopen de lagers van je pignion stuk!!!
Het is dus niet altijd zo te doen , ik heb wel aleens een flens van zo'n diff gewisseld voor een discovery variant , gelukkig was de voorspanning meteen goed ,en loop deze diff nu nog ergens in nederland rond. Het kan dus wel!!
Suc6 groet Andrew.
Re: rubber koppeling aandrijfas past niet?
De vulringen voor de pignon voorspanning zitten aan de binnenkant van het buitenste lager, de flens heeft daar geen invloed op zolang de kop van de pignonas onder de flens blijft en het aantrekkoppel van de moer volgens de tabel wordt aan gezet.
Het is daarom geen wonder dat de voorspanning goed bleef, maar een logisch gevolg.
Dennis B.
Het is daarom geen wonder dat de voorspanning goed bleef, maar een logisch gevolg.
Dennis B.
Re: rubber koppeling aandrijfas past niet?
Dat voorspannings verhaal geldt toch alleen bij een salisbury dif?
Gr Eric.
--> mod_embed_images_loadimage('250e5aaf9f58431ce3d13b2f33efa29f', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FMiniFoto%3DPDZCVM86', 'http://www.mijnalbum.nl/MiniFoto=PDZCVM86', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FMiniFoto%3DPDZCVM86', '', 6323562, 600, 600, 'Loading image ...', false);
--> mod_embed_images_loadimage('e93f0f75fb3defbef011578d04190eff', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto%3DJR4NBGBE', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto=JR4NBGBE', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto%3DJR4NBGBE', '', 6323562, 600, 600, 'Loading image ...', false);
<a href="[landrover.smoelenpagina.nl]€-le-pew/6223.html"> Eric's Smoel </a>
Gr Eric.
--> mod_embed_images_loadimage('250e5aaf9f58431ce3d13b2f33efa29f', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FMiniFoto%3DPDZCVM86', 'http://www.mijnalbum.nl/MiniFoto=PDZCVM86', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FMiniFoto%3DPDZCVM86', '', 6323562, 600, 600, 'Loading image ...', false);
--> mod_embed_images_loadimage('e93f0f75fb3defbef011578d04190eff', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto%3DJR4NBGBE', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto=JR4NBGBE', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto%3DJR4NBGBE', '', 6323562, 600, 600, 'Loading image ...', false);
<a href="[landrover.smoelenpagina.nl]€-le-pew/6223.html"> Eric's Smoel </a>
Re: rubber koppeling aandrijfas past niet?
Ik dacht dat als het nodig is dat dan de flens op de bak ipv de diff anders zou moeten zijn.
Re: rubber koppeling aandrijfas past niet?
Dat klopt Eric, bij de Salisbury is de flens (i.c.m. de vervormbare bus) met Nylock moer wel bepalend voor de voorspanning, maar bij een Roverdiff zijn het de vulplaatjes onder het buitenste lager en kun je de flenzen onderling uitwisselen zonder dat het invloed heeft op de voorspanning.
Dennis B.
Dennis B.