vreemt geknak.

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Ger T &Rick

vreemt geknak.

Bericht door Ger T &Rick »

Ben na de regen bij ons (zuiden )lekker gaan stoeien met mijn zoon en mijn Laro . Na wat leuke paatjes hoorde ik.als ik bv. het steur van l naar r draai net of er ietsvershuift voor Dit is alleen op zeer ongelijke weg .Op de vlakke weg hoor ik het niet.Mijn vraag is kan de as t.o.v het verenpakkek verschuiven (zit wel torenbout in). Heb het van onder bekeken ,zag niets vreemds heb wel pas bijde steekassen vernieuwd was er een doormidden. Ben er na het 3e biertje nog eens een tijdje onder gaan liggen zach nog niets verkeerd . (Je zou er zo onder in slaap kunnen vallen. Ga nu dutje doen moet om 6.30 op Hoje
AadG

Re: vreemt geknak.

Bericht door AadG »

zeker een serie ?

Ik denk dat het geluid van je bladveren af komt.
Bij serie`s komt er nog wel eens een beetje speling op de bevestiging van de bladveren.
Gewoon eerst de moer waarmee hij vastzit losdraaien, dan met een flinke sleutel de bout goed vastzetten en moer weer vastzetten.

Let op, er zit draad in die bus dus wel de bovenstaande volorde aanhouden.

succes

Aad
Aad Koene

Bericht door Aad Koene »

Ger,

wat ook een knakkend geluid kan maken (door sommige meer als een kloink omschreven) zijn de stangen van je stuurstelsel.
Als de stuurkogels wat droger aan het worden zijn of er enige speling aan het ontstaan is draaien de stangen niet altijd goed me om hun as heen en "verspringen" nadat er wat spanning op komt te staan.
Regelmatig smeren en nazien op speling en werking en desnoods op tijd vervangen.

Aad Koene, LR S2a Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
AadG

Bericht door AadG »

is ook een optie
Plaats reactie