dak constructie defender 110
dak constructie defender 110
Hallo,
Ik ben bezig met de aanschaf van een defender 110 hardtop.
Voor deze wagen ben ik op zoek naar iemand die ervaring en verstand heeft met het ''custum made'' bouwen van roofracks die erg zware lasten kan dragen tot ongeveer 400 kg. Ik denk hierbij aan buizen rondom de auto van bumper tot bumper (een beetje als de "tomb-raider" versie).
Deze massa wordt niet rijdend gedragen.
Wie kan mij HELPEN!!!( of suggesties)
Bij voorbaat dank,
Joris Hentenaar
Ik ben bezig met de aanschaf van een defender 110 hardtop.
Voor deze wagen ben ik op zoek naar iemand die ervaring en verstand heeft met het ''custum made'' bouwen van roofracks die erg zware lasten kan dragen tot ongeveer 400 kg. Ik denk hierbij aan buizen rondom de auto van bumper tot bumper (een beetje als de "tomb-raider" versie).
Deze massa wordt niet rijdend gedragen.
Wie kan mij HELPEN!!!( of suggesties)
Bij voorbaat dank,
Joris Hentenaar
Re: dak constructie defender 110
Joris,
SMB in Genderen maakt (o.a.) roofracks op maat en naar wens. Ik ben bij ze langs geweest en heb hun producten gezien. Prima spul, hoewel niet direct bedoeld om op te treden in Tomb Raider XX (stevige vierkante gegalvaniseerde buis, geen ronde gemoffelde buizen). Ik denk overigens dat in overleg e.e.a. ook best gepoedercoat kan worden (dan bepaal je zelf de kleur).
Bob
SMB in Genderen maakt (o.a.) roofracks op maat en naar wens. Ik ben bij ze langs geweest en heb hun producten gezien. Prima spul, hoewel niet direct bedoeld om op te treden in Tomb Raider XX (stevige vierkante gegalvaniseerde buis, geen ronde gemoffelde buizen). Ik denk overigens dat in overleg e.e.a. ook best gepoedercoat kan worden (dan bepaal je zelf de kleur).
Bob
Re: dak constructie defender 110
denk aan omslaan gevaar: 400 kg is erg veel voor op het dak. wat wil je vervoeren? kan dat niet in een pick-up bak of in een aanhanger?
alles kan maar wat is de slimste en veiligste oplossing?
coen
alles kan maar wat is de slimste en veiligste oplossing?
coen
Re: dak constructie defender 110
Coen,
Joris had er al bijgezet dat hij deze massa niet rijdend wou gaan dragen .......
groetjes BOwy
Joris had er al bijgezet dat hij deze massa niet rijdend wou gaan dragen .......
groetjes BOwy
Re: dak constructie defender 110
En dan nog... zelfs met 600 kg op mijn brownchruch heavy duty roofrack op mijn 109 kon ik nog prima rijden (alleen het bochten werk.....)
Re: dak constructie defender 110
Hoi Joris,
Inderdaad, SMB in Genderen:
[home.filternet.nl]
Groetjes,
Remco Vegting
Little Landies
Specialist in scale model Land Rovers
www.little-landies.com
Inderdaad, SMB in Genderen:
[home.filternet.nl]
Groetjes,
Remco Vegting
Little Landies
Specialist in scale model Land Rovers
www.little-landies.com
Re: dak constructie defender 110
Ugefa bouwt rooracks op maat. Ik heb zo'n ding tweedehands voor de 110 De uitvoering die ik heb is zwaar (60 kilo) maar kan makkelijk 400 kilo aan. Je dak kan dat ook wel hebben mits je de lading verspreid en er niet mee gaat rijden. Bij stootbelastingen kom je al snel op 3 G......
De brownchurches die ik gezien heb zijn veel lichter uitgevoerd en gaan bij expeditie's dan ook regelmatig kapot. Belangrijk is het ontwerp, is er over nagedacht of de constructie ook dynamische belastingen kan opvangen.
Kijk maar eens op de site.
[www.proximedia.com]
Groetjes,
Huub
De brownchurches die ik gezien heb zijn veel lichter uitgevoerd en gaan bij expeditie's dan ook regelmatig kapot. Belangrijk is het ontwerp, is er over nagedacht of de constructie ook dynamische belastingen kan opvangen.
Kijk maar eens op de site.
[www.proximedia.com]
Groetjes,
Huub