welke carberateur moet ik nemen?
welke carberateur moet ik nemen?
Hallo,
Zoals ik al eerder meldde zuipte mijn serie III, 88'' , 2 1/4 benzine uit 1978 meer brandstof dan er pompen waren.
Inmiddels ben ik er achter, de Zenith carberateur is krom getrokken en bovendien is het rubbertje tussen het onder en bovenstuk vergaan en gescheurd. ik wil het eerst met een revisisetje proberen, maar bij Budget Parts geeft men me niet zo veel hoop dat het dan goed komt. Heeft iemand hier ervaring mee ?
En als het niet lukt, en er moet een vervangende carberateur op, welke moet ik dan nemen. Ik vindt kracht belangrijker dan gebruik want grote afstanden rijd ik niet en in het terrein wil ik graag presteren.
Maakt het uit een Weber of Zenith en zijn er nog meer merken of zijn er misschien carberateurs die de motor nog wat oppeppen.
Ik hoor graag van jullie
Groeten,
Peter.
Zoals ik al eerder meldde zuipte mijn serie III, 88'' , 2 1/4 benzine uit 1978 meer brandstof dan er pompen waren.
Inmiddels ben ik er achter, de Zenith carberateur is krom getrokken en bovendien is het rubbertje tussen het onder en bovenstuk vergaan en gescheurd. ik wil het eerst met een revisisetje proberen, maar bij Budget Parts geeft men me niet zo veel hoop dat het dan goed komt. Heeft iemand hier ervaring mee ?
En als het niet lukt, en er moet een vervangende carberateur op, welke moet ik dan nemen. Ik vindt kracht belangrijker dan gebruik want grote afstanden rijd ik niet en in het terrein wil ik graag presteren.
Maakt het uit een Weber of Zenith en zijn er nog meer merken of zijn er misschien carberateurs die de motor nog wat oppeppen.
Ik hoor graag van jullie
Groeten,
Peter.
Re: welke carberateur moet ik nemen?
Ik zou een Weber nemen. Goed af te stellen en hij loopt zeer mooi het er zelf een sinds een maand of twee. Aanbieding bij Jansen in Udenhout.
Groetjes van de blauwe LAndROver uit Weelde
Groetjes van de blauwe LAndROver uit Weelde
Arno,
Bedankt voor je reactie, weet je nog wat je er ongeveer voor betaald hebt dan heb ik een richting.
Groeten,
Peter
Bedankt voor je reactie, weet je nog wat je er ongeveer voor betaald hebt dan heb ik een richting.
Groeten,
Peter
+/- 119 euro ex btw. dit kan ook 109 euro zijn ex maar dat weet ik niet meer precies.
Groetjes
Groetjes
Zelf heb ik momenteel een 'gewone' weber gemonteerd. Als je prestatie wil is dit niet de goede keuze. De luchtinlaat kant (gasklep) is smaller (2mm) als de standaard Zenith, dus minder mengsel in de motor.
Deze Weber heeft bij koud weer ook de vervelende eigenschap te bevriezen, waardoor je de motor met het gaspedaal gaande moet houden bij stoplichten etc. Dit gaat wel weer over als de motor goed warm is (en de carburateur dus ook).
Zelf ga ik op termijn voor een Weber DGV met aangepast uitlaatspruitstuk. Schijnt wonderen te doen met het vermogen. Een SU 44 HIF scijnt ook een mogelijkheid te zijn, de gasklep is in ieder geval al 10mm groter als de 'standaard vervangings Weber'.
Succes
Greetz, Maarten
Maarten,
Dat klinkt mooi, maar heb je meer info over die Weber of SU, waar kun je ze eventueel kopen?
Dat klinkt mooi, maar heb je meer info over die Weber of SU, waar kun je ze eventueel kopen?
Hoi Peter,
Voor de Weber ben je het goedkoopst uit door bij Pierce manifolds in de US te bestellen. Zelfs met vrachtkosten goedkoper als hier/UK.
BCCP (zie hun website) claimt in het verleden een SU passend te hebben gemaakt voor een serie3.
Greetz, Maarten
ter aanvulling site :
[www.piercemanifolds.com]
[www.bccp.nl]
Groetjes Bowy
[www.piercemanifolds.com]
[www.bccp.nl]
Groetjes Bowy
Inderdaad! Had je ze ook al gevonden, Bowy??!
Greetz, Maarten (sinds kort met Rocky Mountain overdrive)
jep maar ik ga geloof ik voor het setje van ofwel ACR ofwel Turner engineering. dan dus carb i.c.m. spruitstuk, en kop
Groetjes Bowy
[www.automotivecomp.com]
[www.turnerengineering.co.uk]
Groetjes Bowy
[www.automotivecomp.com]
[www.turnerengineering.co.uk]
Heren bedankt voor jullie info, voorlopig heb ik hem weer een beetje opgelapt, zodat ik even te tijd heb om te informeren op de sites die jullie met gegeven hebben.
Prijzig gebeuren. De Weber 32/36 DGV is mij via verschillende bronnen aanbevolen en qua prijs scheelt het een hel grote slok. De Weber is mij door Pierce Manifolds aangeboden voor $448,44 (387,90 euro). Dit is incl spruitstuk, luchtfilter en verzendkosten van de US naar NL.
De kit van ACR kost een leuke 454 pond, wat gelijk staat aan 650 eurootje en dit is EXCL BTW en VERZENDKOSTEN!
Dit is ook de reden dat ik een nokkenas uit een 2.5l motor ga plaatsen ipv de performance nokkenas van ACR (45 tegen 198 pond! (ex.)).
Misschien iets om over na te denken.
Greetz, Maarten