ombouwen 5 bak naar automaat

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Martin K

ombouwen 5 bak naar automaat

Bericht door Martin K »

Goedemorgen Prikkers,

ik vraag mij af hoeveel moeite het is om een Automaat bak in onze RRC te bouwen ipv 5 bak handgeschakeld!

Het gaat om een 3.9 v8i bj. '74 en er zit al een olie koeler op!

Heb al vaker motoren vervangen maar nog nooit een versnellingsbak!

Is dit een beetje goed te doen??

De reden van dit alles is dat de "synchroon ringen" oid eruit liggen tussen de 2e en 3e versnelling..! en als ik dan toch bezig ga vind mijn aanstaande vrouw het wel lekker om een automaat te hebben!

Alle tips zijn welkom en als iemand nog een goeie automaat heeft liggen....!

In onze vroeger disco (bj. '96) zat volgens mij een ZF bak..... is het slim om zo'n bak in te bouwen??

Veel vragen en hopelijk veel antwoorden........

B.v.d.

Martin K.
DuRRk

Re: ombouwen 5 bak naar automaat

Bericht door DuRRk »

Martin,

ik ben daar nou net mee bezig! ;-)

ik heb een RRc V8 carburateur met lt77 5bak, en ben bezig een ZF4 hp22 erachter te bouwen. De automaatbak ligt klaar. volgende week beginnen we met de handbak eraf te halen en te kijken of de automaatbak in 1 keer past. De tunnel van de 3.5 EFI auto waar de zf onderuit komt lijkt wel anders te zijn dan mijn tunnel, en hij zit gelast.

ik ga eea dus opmeten en vergelijken met mijn tunnel. Veel mensen roepen dat de tunnel niet over hoeft, maar net zoveel roepen dat het wel moet. Meten=weten dus ;-)

Verder moet je een ZF zoeken zonder teveel electronica eraan, van de RRc's dus bijvoorbeeld van eind 80. De ZFfen van bv de Disco II td5 schijnen van veel meer electronica te zijn voorzien.

Ik kan je best op de hoogte houden via de mail als je dat wat lijkt. Nog beter kan ik m'n bevindingen natuurlijk ff posten na de tijd hier op 't prikbord

DuRRk
Martin K

Re: ombouwen 5 bak naar automaat

Bericht door Martin K »

Hé DuRRk,

dus hetzelfde idee....

ik moet nog even bedenken wat ik ga doen.. ik heb namelijk nog een rrc van '85 staan (met een automaat eronder...) alleen is die bak niet helemaal speling vrij..

Als je hem in de voor of achteruit doet... hoor je zo'n kloink...

moet even kijken of dat op te lossen is en dan moet die er maar onderweg...

Ben benieuwd hoe jij het aan gaat pakken... hou me maar op de hoogte..

Succes..

en als er bij mij vorderigen zijn zie je het wel..

(kan even duren moet eerst nog even tussen de bedrijven door onze LJ80 restaureren....)

Groet

Martin K
Plaats reactie