Series en automaat

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
The_Dude

Series en automaat

Bericht door The_Dude »

Heb weer een idee.
Bestaan er series met een automaatbak?
Of zou het mogelijk zijn om de handgeschakelde bak te vervangen voor een automaat?
Hoe zit het dan met de tussenbak?
Is het realiseerbaar of is het echt niet te doen/ mogelijk?
In het bijzonder een diesel 2.25

Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Steven

Re: Series en automaat

Bericht door Steven »

ik denk dat je teveel PK's "kwijt raakt" aan de bak.
maar maak ons gek laat zien dat het kan.

Steven
The_Dude

Bericht door The_Dude »

Automaat rijd zo lekker en een series met een automaat lijkt me vreselijk lekker.
Je raakt misschien pk's kwijt maar je krijgt heel veel koppel terug.

Ben benieuwd of er nog andere suggesties komen.

Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Disco

Bericht door Disco »

Zou wel kunnen maar de nieuwe bakken zijn een stuk langer dus op een 88 minder geschikt(lees hoop ombouwen)
ik weet ook niet of je tussenbak zo over te zetten is, ander moet je voor een stage 1 voor as gaan.
je zou een kunnen vragen bij de bekende adressen!
Groeten Theo Kaufmann/Disco
Aad Koene

Bericht door Aad Koene »

Martijn,

een paar weken geleden zijn hier ook al postings overgeweest, dus blader even terug.
Om je alvast een beetje op weg te helpen, niets is onmogelijk maar de 2,25ltr motoren van Land Rover leveren te weinig vermogen om een automaat aan te hangen (tenminste op een verantwoorde manier).
Qua vermogen komen de 2,5 turbo en hoger daar wel voor in aanmerking.

Aad Koene, LR S2a Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
The_Dude

Bericht door The_Dude »

Ik ben nog geen posting tegengekomen over een automaat maar zal ff zoeken.
Wat wel een oplossing is is om een rangie te kopen en dan de aandrijving eronderuit te slopen en over te zetten. Maar dat gaat geheid gezeik opleveren bij de rwd.

Stage 1 is ook wel wat mee te doen maar die zijn een stuk zeldzamer.

Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Martin

Bericht door Martin »

Martijn,

Ik kwam pas wel de volgende website tegen met een gestrande poging om een automaat in een series te krijgen.
[homepage.ntlworld.com]

Ik denk dat een 2.25L blok wel vermogen te kort komt om lekker met een automaat in het verkeer mee te kunnen komen.
Je zou een 3.5L V8 kunnen inbouwen met automaat, dat moet wel werken. Maar of die V8 in een lightweight past?

Martin Merts
LR S2A 88" 1965 'Pumba'
johan - LaRo graveyard

Bericht door johan - LaRo graveyard »

Ik weet dat mij Chalberhoni in amstelveen een series II 6x6 (jep, met twee salisbury achterassen), met kraan, V8 motor en automaat staat... hoe dat precies in elkaar zit weet ik niet maar blijkbaar kan het wel. Je kunt hem geloof ik zien op de site (www.chalberhoni.nl)
Serious IIa

Bericht door Serious IIa »

Ja hoor die V8 kun je zeker in een LW lepelen, zelfs de automaat moet lukken alleen de aandrijfas achterzijde wordt wat kort (dus daar een dubbele homokineet monteren )

Kwam laatst een LW tegen (op interenet) met een 6,2 diesel V8 met automaat. pastte ook, maar in Nederland krijg je hem nooit op kenteken!!!

Groetjes Bowy
The_Dude

Bericht door The_Dude »

Hoi Martin,
Thanks voor de link ik ga lezen.
Een rangie v8 past erin en volgens mij is dat ook nog wel op kenteken te krijgen.
In engelang zijn ze er volgens mij geweest met v8.
Of moet ik landy verkopen en een 109 terug kopen voor meer opties :+
6.2 diesel van gm is ook stoer maar denk dat het heel duur word aangezien er niet heel veel van zijn, zou ook gelijk een 6.5D geblazen kunnen zijn lol.

Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Sjoerd

Bericht door Sjoerd »

Ik heb het een keer gezien, een 109 series omgebouwd naar V8 met Automaat. Met een diesel zou ik het maar uit mijn hoofd laten, die heeft net genoeg kracht om zelf vooruit te komen met een handgeschakelde bak.

Groetjes Sjoerd.
Tom MWL

Bericht door Tom MWL »

Zag vorige week nog ergens op een site iets over iemand die een ford capri v6 motor in een series gebouwd had en na een poosje de handgeschakelde landrover 4 bak opblies. hij heeft toen een automaat van een ford granada geloof ik gepakt en die pas gemaakt aan de landrover tussenbak. wat hij erover schreef dat was dat het perfect werkte.
zal een kijken of ik nog een link vind naar die pagina.

groetjes,tom
Tom MWL

Re: kijk maar ff op deze site

Bericht door Tom MWL »

ik heb de site waar ik het in mijn vorige berichtje over had gevonden.

[www.woodysnet.co.uk]

het gaat dus over een series landrover met ford v6 en automaat.staan een paar leuke foto's bij van de auto tijdens het pootjebaden.
The_Dude

Re: kijk maar ff op deze site

Bericht door The_Dude »

Hoi Tom,

Klinkt allemaal goed V6 van ford dus lekker power en een automaat.
En om alles compleet te maken de wereld ligt vol ford spullen
Zal het eens op me gemak lezen misschien bied het opties.

Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Met vreemd idee in zijn hoofd
Plaats reactie