vreemde storing

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
cas

vreemde storing

Bericht door cas »

wie kan me helpen, het probleem bij mijn disco 1 gaat het acculampje branden zodra ik de motor uitzet en de sleutel uit het contact haal, en blijft dus vervolgens gewoon branden , als ik de motor start gaat hij uit en blijft uit ? rara wie weet waar ik moet zoeken,,
Groetjes cas
Ploertje

Re: vreemde storing

Bericht door Ploertje »

Hoi Cas,

Afgaande op jouw verhaal lijkt het er op dat er een contactje van een schakelaar (contactslot ??) of een relais blijft hangen.

Succes,
Richard
cas

Bericht door cas »

ok dan maar hoe kom ik er achter waar?
Frans Bonnes

Bericht door Frans Bonnes »

In de dynamo, is overleden. :-(

fb
AadG

Bericht door AadG »

Ik gok toch op het contactslot
Als er spanning blijft staan op het charge lampje en de dynamo draait niet, gaat het echt charge lampje echt branden.
Het contactslot schakelt het dus niet uit.
Ploertje

Bericht door Ploertje »

Ik heb nu even in de schema's gekeken.

Ik kan geen contacten herkennen, wel een transistor als schakelaar in de spannings regelaar.
Die kan natuurlijk ook defect zijn. Is de spannings regelaar te vervangen, of is dit een vast onderdeel van de dynamo ??

Richard
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

Dat lijkt mij sterk Richard.
Om het lampje te laten branden heb je een voedingsspanning nodig en een massa. Als het contactslot goed zou werken heb je geen gesloten stroomkring en kan het lampje nooit branden, ook niet als de dynamo defect is.

Dennis B.
cas

Bericht door cas »

dennis wat heb je dan als conclusie hieruit

groetjes en dank voor de inspanning
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

Mijn conclusie is dat het contactslot (het electrische deel althans) niet meer goed werkt.
Het komt overigens wel vaker voor dat de contacten blijven "hangen" na verloop van jaren.

Dennis B.
cas

Bericht door cas »

ok dan dennis ik ga dan maar daar lopen speuren bij mijn contactslot maar hoe lang zou mijn accu lampje zo kunnen blijven branden tot hij niet meer start,ik heb nu wel ff de accukabels los gegooid, ik hoor het wel
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

De kans is vrij groot dat er nog meer niet uitgeschakeld wordt als het contactslot niet volledig afschakelt, wat dat betreft is het wel verstandig om een van de accukabels los te houden tot het probleem verholpen is.

Dennis B.
Andrew V8 RRC

Bericht door Andrew V8 RRC »

kontroleer ook even je laad spanning + - 14 volt (volt meter op = & -- accu houden met loopende motor.)

minder dan 13 of hoger dan 14,5 dan zou het kunnen dat je spannings regelaar overleden is.

suc6 Andrew.
Henk Darwin LW 88

Bericht door Henk Darwin LW 88 »

als je contakt uit staat brand alleen de dynamolamp en de rest niet ??
Als dat zo is dan is de spanningsregelaar overleden. Is overigens simpel te vervangen, met 2 schroefjes eruithalen, daar zitten dan ook gelijk de koolborstels aan.
Blijft de rest ook aan zoals het oliedruklampje, dan is je contaktslot kaduuk.

succes.

Grt Henk........
Plaats reactie