prikkers,
Op de 3.5 EFI RR die ik aan het slopen ben zit ook airco, met twee fan's voor de aircoradiateur.
zou ik deze twee fans ook kunnen gebruiken ipv de viscofan? Iemand hier ervaring mee? Het scheelt toch een stukje vermogen, ik kan ze in 't water dan uitzetten en bijkomend voordeel is dat de oliekoeler van de ZFautomaat die ik ga inbouwen dan direct achter de radiateur in de motorruimte kan worden geplaatst ipv voor de radiateur. Ik heb hier geen plaats omdat m'n kaapstander daar zit.
ben benieuwd naar ervaringen met de dual aircofan als koelfans voor de motor
DuRRk
RR classic 3.5 carb
dual aircofan ipv visco?
Re: dual aircofan ipv visco?
wil ik ook gaan probeeren, het moet kunnen, alleen heb ik airco en dan moeten ze hard werken.
ik ga een set aan de binnenzijde plaatsen en dan ook nog het nieuwste type van 90' RR of discovery deze leveren wat meer lucht en draaien sneller en zijn beter van constructie.
nu is het zo dat de airco vinnen in schakelen als de motor op een heele warme dag warm begint te worden, ze kunne de motor nakoelen en deze kan ook de viscovin helpen maar dan moet het wel exsteem heet zijn .
dus als je de visco vin verwijdert en dan deze twee aircovinnen plaatst met een geschikte thermostaat schakelaar zou er niks aan de hand moeten zijn, en als de vinnen het enkel niet aankunnen dan zullen (in mijn geval) de echte airco vinnen bijspringen waardoor de lucht stroom naar mijn idee voldoende zou moeten zijn.
ga opzoek naar een thermo schakelaar die op tijd inspringt max 90 graden om de vinnen een kans tegeven, je kunt beter te koud rijden dan te heet, je thermostaat zal tussen de 82 en 88 graden openen.
vergeet ook niet een relais te gebruiken anders branden de kontacten van de thermoschakelaar er uit.
suc6 Groet Andrew.
ik ga een set aan de binnenzijde plaatsen en dan ook nog het nieuwste type van 90' RR of discovery deze leveren wat meer lucht en draaien sneller en zijn beter van constructie.
nu is het zo dat de airco vinnen in schakelen als de motor op een heele warme dag warm begint te worden, ze kunne de motor nakoelen en deze kan ook de viscovin helpen maar dan moet het wel exsteem heet zijn .
dus als je de visco vin verwijdert en dan deze twee aircovinnen plaatst met een geschikte thermostaat schakelaar zou er niks aan de hand moeten zijn, en als de vinnen het enkel niet aankunnen dan zullen (in mijn geval) de echte airco vinnen bijspringen waardoor de lucht stroom naar mijn idee voldoende zou moeten zijn.
ga opzoek naar een thermo schakelaar die op tijd inspringt max 90 graden om de vinnen een kans tegeven, je kunt beter te koud rijden dan te heet, je thermostaat zal tussen de 82 en 88 graden openen.
vergeet ook niet een relais te gebruiken anders branden de kontacten van de thermoschakelaar er uit.
suc6 Groet Andrew.