Stuurhuisrevisie

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
buckx

Stuurhuisrevisie

Bericht door buckx »

Hallo, is er iemand die ervaring heeft met het reviseren van een stuurhuis van een Defender met bekrachtiging ?
Andrew V8 RRC

Re: Stuurhuisrevisie

Bericht door Andrew V8 RRC »

hoi
Ik heb in het 2 jaar geleden de 3 bouts stuurhuis van mijn Range Rover gereviseerd, en met succes hij werkt nog steeds zonder lekken.

de vierbouts stuur huis is het zelfde idee even als de 6 bouts stuur huis.

bij mij was de as ingesleten (Waar je pitman arm op zit) waardoor hij ging lekken deze heb ik wegebracht naar een kennis die op zijn werk het asje vorzien heeft van een verdikking door middel van een aantal dunne lasjes en toen heeft hij het geheel weer afgedraaid op een draaibank tot de dikte weer klopte, weer inelkaar gezet af gesteld en sinds dien is er niets aan de hand.

het kan dus wel maar gebruik hierbij wel een werkplaats handboek die alles goed uitlegt anders gaat het mis.

De kopere lagers en keering stejes zijn verkrijgbaar, ik dacht toen van MM4x4 in engeland en kost niet veel ,volgens mij was het setje toen 14 pond of zo.
dat zou je wel even uit moeten zoeken.

de beste optie is een revisi stuur huis, of een 2e hands, als je het aandurft kun je het zelf proberen maar dan moet je wel een draaibank en lasapperaat hebben of iemand kennen waar je hiervoor kunt aankloppen.

boven dien is de auto een paar dagen buiten gebruik.

suc6 Andrew.
buckx

Bericht door buckx »

Bedankt voor de uitleg, lasapparaat en draaibank zijn binnen bereik,het was omdat verschillende verhalen hoorde dat het zelf niet te reviseren is.
Andrew V8 RRC

Bericht door Andrew V8 RRC »

het is dus voor mij te doen, ook zal ik het nog een keer doen als het nodig is maar ik ga er geen hobby van maken, gewoon vorzichtig en oplettend tewerk gaan notieties maken en het WP handboet voor jou type auto bij de hand houden dan komt het zonder twijfel goed.

suc6 Andrew.
Plaats reactie