Als ik mijn motor start blijft mijn toerenteller op 0 en laadlampje blijft branden. als ik een paar x gas geef komt hij tot leven maar met laag stationair brandt lampje nog flauwtjes. Heb zelf het idee dat dit borstels zijn die vervangen willen worden, maar voodat ik hem eruit haal graag hulp.
hij heeft ong 220000 gelopen
groeten
LaRobbie
dynamo 300TDI
Re: dynamo 300TDI
als ik het goed heb kun je bij de 300 tdi de koolborstels (die vast zitten aan de spanningsregelaar) er uit halen zonder de dynamo te demonteren.
dan kun je met het geheel naar een automatrialenzaak. (de borstels zijn niet los te verwisselen)
de spannings regelaar is het zwarte kastje welk op de dynamo geschroefd zit (ik dacht drie kleine torx schroefjes) kan zijn dat er eerst een zwarte stof kap verwijderd moet worden.
kijk maar even ,als het niet zo is,dan zal inderdaad de hele dynamo er af moeten.
een spannings regelaar kun je normaal gewoon bij een automatrialen zaak halen/bestellen.
nog maals ik kan mij vergissen, bij mijn rangerover kan ik het wel zo doen.(deze dynamo is ook anders)
groeten Andrew suc6...
dan kun je met het geheel naar een automatrialenzaak. (de borstels zijn niet los te verwisselen)
de spannings regelaar is het zwarte kastje welk op de dynamo geschroefd zit (ik dacht drie kleine torx schroefjes) kan zijn dat er eerst een zwarte stof kap verwijderd moet worden.
kijk maar even ,als het niet zo is,dan zal inderdaad de hele dynamo er af moeten.
een spannings regelaar kun je normaal gewoon bij een automatrialen zaak halen/bestellen.
nog maals ik kan mij vergissen, bij mijn rangerover kan ik het wel zo doen.(deze dynamo is ook anders)
groeten Andrew suc6...