Opvoerpomp TD5

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
rico 130

Opvoerpomp TD5

Bericht door rico 130 »

Een paar weken terug begon de opvoerpomp ineens herrie te maken, in eerste instantie stopte de herrie na een tijdje, maar twee dagen later bleef dit constant doorgaan, en de herrie werd ook nog eens veel erger. Uiteindelijk stopte de pomp er helemaal mee. Dus, nieuwe pomp gehaald( erg duur grapje) en deze gemonteerd. Maar deze begon weer herrie te maken, dus alles nagekeken maar de garage kon verder niets vinden.
Gebeld met de leverancier en deze vertelt dat dat inderdaad het geval kan zijn, waarschijnlijk lucht, en dat het met een paar dagen wel weg zal zijn.
Maar in plaats dat het minder wordt, wordt het alleen maar meer, en de pomp staat weer op het punt vast te lopen.
Weer gebeld met leverancier en besloten pomp weer terug te sturen en weer een nieuwe te bestellen.
Woensdag deze weer gemonteerd en deze liep wel zonder geluid te maken, tot vanmorgen, begint deze weer herrie te maken.
Iemand enig idee waar ik dit moet gaan zoeken?
Ploertje

Re: Opvoerpomp TD5

Bericht door Ploertje »

Het probleem van een "jankende" opvoerpomp herken ik.

Na hier en daar wat rondgevraagd te hebben kon het mogelijk het branstoffilter zijn (bij het rechter achterwiel).

Deze heb ik dus vervangen, eerst nog wel lawaai en na een paar dagen helemaal stil. Alleen tijdens op het contact zetten hoor je hem even.

Kijk ook even in de workshop manual of je instructieboekje voor de procerdure voor het vervangen van dit filter.

Succes,
Richard
Erik Hof

Bericht door Erik Hof »

Oude er af en nieuwe erop. Paar keer op contact zetten om het systeem te ontluchten en "klaar is pico" (

nb. het systeem op een Td5 is zelf ontluchtend, lage druk brandstof naar de motor en pas vanaf de pompverstuivers wordt de druk verhoogd. Dit is alleen zo bij de common-rail diesel systemen.

Gr erik
rico 130

Bericht door rico 130 »

Heb ik ook al aan zitten denken, ik haal sowieso maandag even een nieuw brandstoffilter.

En wat het ontluchten betreft klopt, dat vertelde de leverancier ook al.
Daarom vertrouwde ik de boel al niet.

Bedankt voor jullie adviezen,

Gr. Rico.
Plaats reactie