Eindelijk

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Jan-Cor

Eindelijk

Bericht door Jan-Cor »

heb ik na ruim een jaar met de Range Rover weer op gas gereden. De verdampers is volledig gereviseerd voor weinig geld, maar de V8 motor met Holley carb is niet echt geschikt om met een mengstuk te werken in combinatie met een heel groot K&N open luchtfilter. Dus toen maar snel sparen voor een actieve mixer van Impco. Deze is gisteren geplaatst en ik moet heel eerlijk zeggen dat de motor veel mooier loopt op gas dan op benzine. Dat had ik niet verwacht, maar komt ook alleen voor bij een koude motor. Ik heb zelf wat mindere ervaringen met de automatische chokes op carbs, omdat deze na verloop van tijd toch niet echt doen wat ze moeten doen.

In ieder geval rij ik nu weer op LPG en gaan we het verbruik maar eens testen. Op benzine was het overigens niet verkeerd, ik reed gemiddeld 1 liter benzine op 7 à 8 kilometer, dat is volgens mij ook helemaal niet verkeerd.

Overigens is mijn site ook weer aardig ge-update maar bovenal komt er een nieuwe site waarin in autosportbanden verkoop. 4x4 beschouw ik ook als autosport dus die banden verkoop ik ook. Misschien gaan een aantal van jullie ook naar Racing-Expo in Leeuwarden op 10 en 11 maart? Ikzelf sta daar ook met mijn bedrijf RTS HOLLAND en heb gezien dat ook Elephant Off Road Equipment en daar staat evenals Automobielbedrijf Dakar. Misschien een tip voor Land Rover prikkers?

Groetjes, JC
Plaats reactie