waarom een 109 en geen discovery?
waarom een 109 en geen discovery?
Beste mensen...
Ik wil een lange reis gaan maken met een auto. Ik kwam al snel op een Laro '109 of 110 uit.
Nu zie ik vrij veel Laro's te koop staan waaronder ook een heleboel schijnbaar betaalbare discovery's.
Waarom gaan mensen vaker met een 109/110 op reis dan met een Discovery?
Ik kom er nog niet uit..... mischien kan iemand mij antwoord geven.. alvast bedankt weer...
Ik wil een lange reis gaan maken met een auto. Ik kwam al snel op een Laro '109 of 110 uit.
Nu zie ik vrij veel Laro's te koop staan waaronder ook een heleboel schijnbaar betaalbare discovery's.
Waarom gaan mensen vaker met een 109/110 op reis dan met een Discovery?
Ik kom er nog niet uit..... mischien kan iemand mij antwoord geven.. alvast bedankt weer...
Re: waarom een 109 en geen discovery?
Aan een Discovery hangen volgens mij geen nostalgische gevoelens.
(sorry jongens)
Grtz,
Arie
SIII 88 enz
(sorry jongens)
Grtz,
Arie
SIII 88 enz
Ondanks wat vele beweren is een Disco een echte!!!!!!!!!!!!!!!
Ik denk inderdaad dat bij vele wat nostalgie aanhangt.
Voor vele is de wegenbelasting ook een hot item.
Ik heb zelf een S2 en eenS3 gehad en ik ben heb nu een Disco.
Met name een serie is een nogal elementaire auto maakt vaak veel geluid en heeft weinig comfort(uiteraard met de standaard wagens).
Maar vele van deze wagens zijn de wereld rond geweest.
De Disco is op comfort gebouwd, een prima terreinwagen met een 100 inch wielbasis wat ik als enig nadeel heb ondervonden dat in de mijne(1990) nogal wat plastic zit en dit gaat nogeens kapot.
voordeel er ligt ten opzichte van de series een sterkere motor in(200TDI/300TDI/TD5 en de V8(3.5i en de 3.9i).
Technisch zijn de Disco en 110 bijna aan elkaar gelijk(volgens mij is de vertraging iets verschillend)
Een 110 is uiteraard de opvolger van de series.
De wagen leent zich uitermate om te verbouwen tot camper.
Qwa comfort zal het eigelijk niet zoveel verschillen.
Het is met name een kwestie van smaak, de prijzen liggen niet eens zo ver uit elkaar zo kan een goede serie duurder zijn dan een 110 of een Disco.
Let wel op van de disco zijn er wat minder overvloedig onderdelen te vinden.
Alle modellen hier boven besproken kunnen het terrein in, waar zij zeer goed uit de voeten kunnen.
Ps.laat ons weten wat het word lees het smoelenboek en zet je verhaal d'r bij
Groeten Theo Kaufmann/Disco
Ik denk inderdaad dat bij vele wat nostalgie aanhangt.
Voor vele is de wegenbelasting ook een hot item.
Ik heb zelf een S2 en eenS3 gehad en ik ben heb nu een Disco.
Met name een serie is een nogal elementaire auto maakt vaak veel geluid en heeft weinig comfort(uiteraard met de standaard wagens).
Maar vele van deze wagens zijn de wereld rond geweest.
De Disco is op comfort gebouwd, een prima terreinwagen met een 100 inch wielbasis wat ik als enig nadeel heb ondervonden dat in de mijne(1990) nogal wat plastic zit en dit gaat nogeens kapot.
voordeel er ligt ten opzichte van de series een sterkere motor in(200TDI/300TDI/TD5 en de V8(3.5i en de 3.9i).
Technisch zijn de Disco en 110 bijna aan elkaar gelijk(volgens mij is de vertraging iets verschillend)
Een 110 is uiteraard de opvolger van de series.
De wagen leent zich uitermate om te verbouwen tot camper.
Qwa comfort zal het eigelijk niet zoveel verschillen.
Het is met name een kwestie van smaak, de prijzen liggen niet eens zo ver uit elkaar zo kan een goede serie duurder zijn dan een 110 of een Disco.
Let wel op van de disco zijn er wat minder overvloedig onderdelen te vinden.
Alle modellen hier boven besproken kunnen het terrein in, waar zij zeer goed uit de voeten kunnen.
Ps.laat ons weten wat het word lees het smoelenboek en zet je verhaal d'r bij
Groeten Theo Kaufmann/Disco
Hoi Polo,
Een 110 of 109 zijn auto's die, vooral in een land als Afrika, een stuk beter geschikt zijn voor dit doel. Reden 1 ze zijn zelf een stuk gemakkelijker te repareren (is misschien persoonlijk) 2, er zijn volop onderdelen van deze auto's te krijgen in dat soort landen, 3 ze zijn wat ruimer van binnen zodat ze bijvoorbeeld ook geschikt zijn om in te slapen.
Reden 4 en 5 heeft Arie al genoemd, ze horen gewoon bij een wereldreis.
Veel succes met je keuze.
Vincent
Een 110 of 109 zijn auto's die, vooral in een land als Afrika, een stuk beter geschikt zijn voor dit doel. Reden 1 ze zijn zelf een stuk gemakkelijker te repareren (is misschien persoonlijk) 2, er zijn volop onderdelen van deze auto's te krijgen in dat soort landen, 3 ze zijn wat ruimer van binnen zodat ze bijvoorbeeld ook geschikt zijn om in te slapen.
Reden 4 en 5 heeft Arie al genoemd, ze horen gewoon bij een wereldreis.
Veel succes met je keuze.
Vincent
Ik kan er alleen maar het volgende aan toevoegen:
Elke bush-mechanic kan aan een 109 of 110 sleutelen. Je kunt (bijna) overal bij en, inderdaad, onderdelen zijn makkelijker voorradig. Ook is het niet zo'n ramp als het inetrieur van een 109/110 nat is na doorschrijden doorwaadbare plaats. Bij een Discovery heb je er weken naderhand nog plezier van.
Succes met je keuze.
Elke bush-mechanic kan aan een 109 of 110 sleutelen. Je kunt (bijna) overal bij en, inderdaad, onderdelen zijn makkelijker voorradig. Ook is het niet zo'n ramp als het inetrieur van een 109/110 nat is na doorschrijden doorwaadbare plaats. Bij een Discovery heb je er weken naderhand nog plezier van.
Succes met je keuze.
nou ....nou .. geweldig toch telkens al die spontane eerlijke reactie's!!!!
bedankt weer... ik zal zeker laten weten wat het geworden is zodra we er een gekocht hebben.
enne de keuze is er nog niet makkelijker op geworden..
)..
bedankt weer... ik zal zeker laten weten wat het geworden is zodra we er een gekocht hebben.
enne de keuze is er nog niet makkelijker op geworden..

Re: Waarom niet alle 2
Eigenlijk de beste oplossing een Defender of Serie en een Disco, maar eh ........
een wereldreis met twee auto's?
een wereldreis met twee auto's?
Ja lache toch 2 
Een op sleeptouw....
krijg je pech kan de ander je slepen ..
kom je toch nog verder.....

Een op sleeptouw....
krijg je pech kan de ander je slepen ..
kom je toch nog verder.....

Ik moet eerlijk bekennen dat ik destijds ook nog eens naar een heeeeeele mooie Disco 2 ben wezen kijken. Epson Green, in nieuwstaat, geel kenteken, alles erop en eraan.
Alleen de wegenbelasting heeft mij destijds tegengehouden.
Jammmerrrrrrrr.
(Zodra de wegenbelasting in de brandstof prijs komt, dan heb ik een Disco erbij !!)
Grtz,
Arie
SIII 88 enz. (voor dagelijks gebruik)
Alleen de wegenbelasting heeft mij destijds tegengehouden.
Jammmerrrrrrrr.
(Zodra de wegenbelasting in de brandstof prijs komt, dan heb ik een Disco erbij !!)
Grtz,
Arie
SIII 88 enz. (voor dagelijks gebruik)