Beter gevraagd dan dom gezwegen
Beter gevraagd dan dom gezwegen
Ik probeer de plek te vinden waar ik de versnellingsbak van olie kan voorzien
Uit de workshop manual voor de series III (die van mij uit 1980) staan 2 plaatjes die niet echt duidelijkheid voor een leek verschaffen. Moet ik op 2 verschillende plekken de olie bijvullen. Ik heb de plek al proberen te vinden mar de tekening bied bij dus niet echt duidelijkheid. Of.......... moet ik niet onder de auto liggen maar moet ik de bankjes ed er uithalen???
Beetje knullige vraag misschien maar beter zo dan me stil houden en hopen dat t wel goed gaat.
Uit de workshop manual voor de series III (die van mij uit 1980) staan 2 plaatjes die niet echt duidelijkheid voor een leek verschaffen. Moet ik op 2 verschillende plekken de olie bijvullen. Ik heb de plek al proberen te vinden mar de tekening bied bij dus niet echt duidelijkheid. Of.......... moet ik niet onder de auto liggen maar moet ik de bankjes ed er uithalen???
Beetje knullige vraag misschien maar beter zo dan me stil houden en hopen dat t wel goed gaat.
Re: Beter gevraagd dan dom gezwegen
Hallo Gerben,
De versnellingsbak heeft bij mij (SIII 109d, 1980, ex-leger) een vulopening aan de bovenkant en een niveauplug aan de linkerzijkant. Je kunt bij de volopening komen door een rubberen 'dop' te verwijderen net achter de versnellingpook (in de auto
dus). Wel een beetje uitkijken met zand en zo wat er makkelijk in kan vallen.
De tussenbak heeft niveau- en vulplug in één. Deze kun je vullen met een soort van grote slagroomspuit die bij autospeciaalzaak te verkrijgen is. (Of een pompje op een boormachine (stop 'boormachine' in de zoekmachine op dit prikbord))
Succes en vrgr Gerben
De versnellingsbak heeft bij mij (SIII 109d, 1980, ex-leger) een vulopening aan de bovenkant en een niveauplug aan de linkerzijkant. Je kunt bij de volopening komen door een rubberen 'dop' te verwijderen net achter de versnellingpook (in de auto
dus). Wel een beetje uitkijken met zand en zo wat er makkelijk in kan vallen.
De tussenbak heeft niveau- en vulplug in één. Deze kun je vullen met een soort van grote slagroomspuit die bij autospeciaalzaak te verkrijgen is. (Of een pompje op een boormachine (stop 'boormachine' in de zoekmachine op dit prikbord))
Succes en vrgr Gerben
ik gebruik een olie kannetje (zo een met een pompje) van 250cc had liever een van 500cc gehad maar ja dit gaat ook, heb er een slangetje van 20cm aan gemaakt en hiermee kan ik alle vul dingen onder de auto bij vullenook die van de wielen en zo.
jo laro 88 pickup
jo laro 88 pickup
Ik gebruik voor dit soort dingen gewoon een grote injectie spuit(zonder naald uiteraard), bij rare hoeken een stukje siliconenslang.
Werkt perfect, makkelijk doseerbaar(ook bij die verdraaide koppelingspotjes)
Groeten Theo Kaufmann/Disco(net m'n achterdeur weer recht gehangen)
Werkt perfect, makkelijk doseerbaar(ook bij die verdraaide koppelingspotjes)
Groeten Theo Kaufmann/Disco(net m'n achterdeur weer recht gehangen)
Ter aanvulling: Niet alle series bakken hebben een vulopening bovenop de versnellingsbak (dus ook niet de rubber dop).
In dit geval bijvullen via de vul/nivo plug aan de zijkant.
Dennis B.
In dit geval bijvullen via de vul/nivo plug aan de zijkant.
Dennis B.
Ik heb om bij te vullen een literfles olie van kroon gekocht. Hier zit een tuit van een centimeter of 20 aan waarmee je heel makkelijk kunt bijvullen. De fles zelf is ook weer makkelijk te vullen door een grote opening als je de dop eraf haalt.
Evert Jan
Evert Jan
Dt deed ik ook, en gebruik nog steeds om bij te vullen! Maar voor totale verversingen kun je eigenlijk niet zonder het pompje!! voor opde boormachine... :
Groetjes Bowy
Groetjes Bowy