relais der knipperlichten

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
a.wilbie

relais der knipperlichten

Bericht door a.wilbie »

een vraagje,
ik heb liggen het 24volt relais.

30b 49a 49

31 c2 c c3

en 12v relais:

c 49a 49

31 c2

wat doet aansluiting 30b en wat doet aansluiting c3?
met aanname dat ik de draden iets kan verleggen dat de aansluitingen qua nummers kloppen.
wie weet raad?
mvg
Arjan Wilbie
Dennis101

Re: relais der knipperlichten

Bericht door Dennis101 »

30b is voor een gevarenlicht schakelaar en c3 voor een 2e aanhangwagen controlelamp.

Hier kun je e.e.a. nalezen:

[www.hella.co.nz]

Dennis B.
N!ek

Bericht door N!ek »

Dennis101 schreef:
>
> 30b is voor een gevarenlicht schakelaar en c3 voor een 2e
> aanhangwagen controlelamp.
>
Klopt volgens de specs maar als ik het me goed herinner (dus pin me er niet op vast) gebruikt Landrover deze anders. Ik meen dat mijn ex nl-leger die aansluitingen gebruikt in combinatie met de oorlogsverlichting.

Ik ben dit allemaal meteen vergeten omdat mijn 24v knipperlicht 't prima bleek te doen op 12 volt en natuurlijk kwam ik daar pas achter toen ik uitgezocht had hoe ik alles moest ombouwen

't knippert nu allemaal wat langzaam maar dat bevalt me juist wel. Bovendien zit de knipperfrequentie nog net binnen de wettelijke eisen.
Jan Aart

Bericht door Jan Aart »

Dan zou ik voor m'n 110 stwg uit 87 een 3017 moeten bestellen ivm aansluiting van c2, nu gaat het lampje van de aanhanger altijd meeknipperen.

gr.

Jan Aart
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

In mijn 101 zit een (12v) type van Hella die niet in de PDF uit de link voorkomt, hij lijkt uiterlijk wel op de 3034 maar met een andere pinbezetting (totaal 8 pennen).
De 30b komt bij mij ook daadwerkelijk van de gevarenlicht schakelaar en er zit o.a nog een +15 aansluiting op die via een relais wordt uitgeschakeld als de oorlogsverlichting is ingeschakeld.

Dennis B.
Plaats reactie