brief mr pagan binnen

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
jasper

brief mr pagan binnen

Bericht door jasper »

mooi ik heb net antwoord gekregen van Mr pagan op mijn brief.

en het ging best snel......3 weken.
ik ben blij.

mijn landrover ambulance is gebouwd in solihill op of rond 7 oktober 1982.
in de kleur d leger groen.

ik had gehoopt dat hij nog iets ouder zou zijn.
maar hier kan ik mee leven.

jasper
Kapitein Iglo

Re: brief mr pagan binnen

Bericht door Kapitein Iglo »

Schreef ie echt dat jouw land rover in Solihill gebouwd was...? Da's best bijzonder!

....

...flauw he... maar inderdaad snel antwoord, én dan ben je (bijna) belastingvrij toch?
Tullamore

Bericht door Tullamore »

Nog een paar maandjes wachten!
jasper

Bericht door jasper »

hahah idd. nog een paar maandjes.
harro

Bericht door harro »

Hoihoi,

Ben erg benieuwd welke gegevens jij nu gekregen hebt...

ik heb al een certificate van het Motor Heritage Centre met de volgende gegevens;

-Make & Model
-Car/Chassisnumber
-Specification (RHD, Home market)
-Color
-Date of build
-Date of despatch
-Destination (Dealer)
-Label (line) number (bij mij nr. 89, maar wat betekend dat?)

van bovenstaand lijstje hebben ze gegevens ingevuld, de rest is 'not recorded'
-Engine number
-Body number
-Color (Trim)
-Hood (Top) Klopt, ik heb een Stawag
-Details of Factory Fitted Equipment. Klopt waarschijnlijk ook.

Is het dus de moeite ook nog eens een brief en een paar ponden het kanaal over te sturen, of schiet ik daar verder niks mee op?

groet Harro
Stumpertje S III 2,25 D

Bericht door Stumpertje S III 2,25 D »

Kijk, Mr Pagan is dus niet aan een winterslaap bezig
Jammer dat je niet een jaartje winst hebt kunnen boeken ja, 2 jaar was nog mooier, was je gelijk van de roetmeting af.
Marco
jasper

Bericht door jasper »

hallo harro,

ik heb een hele beknopte brief gekregen,

letterlijk;

dear

ref:Land Rover, Vin Chassis No SALLBCAG2AA173698

further to your recent letter, I can confirm that Land Rover Ltd built the above Vehicle at Solihill. on or about 7th Oct 1982 despatched to BL Holland colour D Army Green.

I hope this information will be of value, but please do not hasitate to contact me if you require any further clarification.

Yours sincerely

krabbel streep krul

Eric Pagan

ik denk dat je weinig meer informatie zult krijgen dan wat je nu al in handen hebt.
maar wie weet.

groeten jasper
crazy mud

Bericht door crazy mud »

Jasper,

ik heb het weer een tijdje laten rusten, maar wil toch ook wel het goede geboortebewijs van mijn 90 uit 1984 die als 1e toelatingsdatum 1990 kent. Nog een paar jaartjes wachten en dan is tie belastingvrij (als we nog niet rekeningrijden).

Ik heb de discussie van een tijdje geleden nog eens opgezocht, en daarin was de wijze van betaling nog niet helemaal duidelijk.

Hoe heb jij betaald? gewoon contant en aangetekend?
en klopt dit adres nog?

Mr E Pagan
Traceability
Block 19
Land Rover
Birmingham
B92 8NW

Ik hoor het graag.
Peter
Gert

Bericht door Gert »

Peter, ik heb destijds contact gehad met mr. Pagan omdat niemand nog wist van de betaalde dienst.

Je kunt alléén een cheque sturen naar mr. Pagan. Helaas zijn cheques in Nederland zó ongewoon dat je 40 euro betaald voor 1 cheque, en dat is dus zonder de 15 pond. Als ik me het goed herinner heeft Jasper gewoon 15 pond bijgesloten. Je zult mr. Pagan daar geen plezier mee doen, maar het werk dus wel. De dienst is overigens betaald geworden omdat hij tientallen aanvragen per dag kreeg, en dat werd gewoon te gek.

Het adres klopt voor zover ik weet, dit adres stond in de brief die ik van hem kreeg.

Mr. Pagan is aangesloten bij een jonge club, namelijk [www.landroversclub.com]
Dit is een club van (oud) medewerkers van Landrover, die door Landrover beheerd word en daardoor ook als enige het landrover logo mogen voeren.

Helaas heeft een club als deze alleen zichzelf ermee, door alleen cheques te accepteren. In Engeland is een cheque overigens nog een veel gebruikt betaalmiddel.

Eigenlijk zou iemand hem eens moeten bellen om te zeggen dat het voor "overseas" moeilijk is om te betalen, en dat ze eigenlijk zoiets als paypal moeten accepteren.

Groeten,

Gert

Die de goudkleurige stempel op het certificaat van Heritage motoring centre bloedjemooi vind
crazy mud

Bericht door crazy mud »

Gert,

bedankt voor je reactie, ik zal eens 15 pond gaan wesselen en het opsturen.dan zien we wel wat er gebeurt.
15 pond is niks op 6 jaar wegenbelasting.
Weet iemand of dat veel voorkomt, 6 jaar verschil (uit 1984 ipv 1990) op kenteken en bouwjaar volgens die website waarvan ik de naam even vergeten ben?

Gr.

Peter
Plaats reactie