geen remdruk meer....
geen remdruk meer....
Ik heb geen remdruk meer op mijn pedaal. Hij bouwt ook niets op na het herhaaldelijk trappen? Weet iemand hoe dit kan?
Geen zichtbare lekkage, ook nog genoeg remvloeistof.
Moet ik de boel gewoon maar eens gaan ontluchten en wat is dan de beste methode, ik hoorde dat het bij een series III (ambu) nogwel eens lastig is omdat er lucht in de bovenste voorwiel cilinders blijft zitten....
En wat voor remolie moet erin (ik heb ooit DOT3 meegekregen van ET Coevorden)?
Alvast bedankt!
grt Bas
Geen zichtbare lekkage, ook nog genoeg remvloeistof.
Moet ik de boel gewoon maar eens gaan ontluchten en wat is dan de beste methode, ik hoorde dat het bij een series III (ambu) nogwel eens lastig is omdat er lucht in de bovenste voorwiel cilinders blijft zitten....
En wat voor remolie moet erin (ik heb ooit DOT3 meegekregen van ET Coevorden)?
Alvast bedankt!
grt Bas
Re: geen remdruk meer....
Hoi Bas,
Dot 4 kun je er rustig ingooien.
Over onluchten is al veel gezegd, kun je het beste even op zoeken (search)....
Groetjes Bowy
Dot 4 kun je er rustig ingooien.
Over onluchten is al veel gezegd, kun je het beste even op zoeken (search)....
Groetjes Bowy
DOT 1 en 2 zijn minerale olie, deze niet mengen met DOT 3 en 4. Zo ver ik weet gaat er in een series III gewoon DOT 3 en 4 in de mijne gaat DOT 4. Zoek even bij Victor Rutten op zijn pagina voor de 2e en 3e echelon handboeken van het leger. Daat staan ook tips in, het ontluchten zal er vast wel bij staan. Ze staan bij downloads (Technisch Handboek Series III Land Rover 109 Ambulance, 2e en 3e echolons onderhoud).
[www.series3.nl]
Groet,
Martin
Military Land Rover half-ton SIII diesel FFR 1977
[people.zeelandnet.nl]
[www.series3.nl]
Groet,
Martin
[people.zeelandnet.nl]
Hoe zit het met je vacuum? Verder is het moeilijk te zeggen van achter de PC.
Net zoals Marc al zegt kan het ook je hoofdremcilinder zijn die vast zit. Ik heb zelf te weinig ervaring om je goed op weg te helpen, ben nog lerende
Martin
[people.zeelandnet.nl]
Net zoals Marc al zegt kan het ook je hoofdremcilinder zijn die vast zit. Ik heb zelf te weinig ervaring om je goed op weg te helpen, ben nog lerende

Martin
[people.zeelandnet.nl]
Het ontluchten van de voorremmen is een beetje lastig.
Gewoon flink doorpompen, waarbij je zorgt dat er geen lucht meer in het slangetje zit.
Eventueel een paar dagen later nogmaals ontluchten.
Een tip van Ron Bolleboom is om het per wiel te doen, d.m.v. het handmatig leegpersen van de cilinders (zoek even op ontluchten)
Groet, Victor Rutten
Gewoon flink doorpompen, waarbij je zorgt dat er geen lucht meer in het slangetje zit.
Eventueel een paar dagen later nogmaals ontluchten.
Een tip van Ron Bolleboom is om het per wiel te doen, d.m.v. het handmatig leegpersen van de cilinders (zoek even op ontluchten)
Groet, Victor Rutten
Ik ga het eens even proberen, manual van Victor erbij...moet lukken!
Resultaat horen jullie nog wel...
grt Bas
Resultaat horen jullie nog wel...
grt Bas