Ik heb nog steeds een probleem. Ik krijg (als mijn LR niet draait) soms lucht in de diesel injectie pomp. Dan start hij niet meer, en moet ik de pomp ontluchten. Erg vervelend als ik in mijn net gestreken witte overhemd op weg naar mijn werk ga...
Is er iemand met ervaring met dit probleem of met een idee tot oplossen??
Zijn er ergens zichtbare brandstoflekkages als de motor wel draait?
Zijn er zichtbare beschadigingen op brandstofslangen vóór de dieselpomp?
Is de vuilplug onder de beide dieselfilters gesloten?
Zitten de filters voldoende aangedraait?
Sluiten alle wartels goed af?
Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
Alles doen wat Aad suggereert, maar het kan ook de opvoerpomp zijn, een klein gaatje in het membraam en hij gaat lucht meepompen. Als het een echt klein gaatje is ontstaat er een afentoe optredend luchtprobleem. Been there, done that.........
Nieuwe pompjes zijn niet zo duur.
Ik sluit me bij het verhaal van Huub aan. Ik heb hetzelfde probeem gehad als jij en bij mij was het probeem een iets lekkende membraam. Euvel deed zich alleen voor na een paar weken stilstaan...
En een nieuw opvoerpompje (of alleen membraam vervangen) is inderdaad niet zo'n probleem...
Ik had me op voorhand al aangesloten bij Aad en zijn lijstje al gecheckt, en heeft niets opgeleverd. Ik dacht zelf dus aan Huub en Bas hun oplossing.
Dus ik ga een nieuw oploop pomp kopen. Hopelijk is het dan voorbij. Ik ben een van die debielen die z'n LR elke dag gebruikt voor woon werk, en ik blijf wassen en strijken....
meestal is het klepje in de opvoerpomp lek niet de membraam .
als hij dan een nacht staat heveld hij de brandstof terug gevolg is dat hij start op de brandstof in de kamer en daarna afslaat en lucht trekt