verzinken
Re: verzinken
Ik weet dat er naast de brug bij Alblasserdam een heel groot bedrijf zit.
Maar wat ik heb gehoord is dat je chassie voor af wordt gewogen en na het verzinken/gavaniseren weer wordt gewogen.
je zou het na kunnen vragen .
Groeten Theo Kaufmann/Disco
Maar wat ik heb gehoord is dat je chassie voor af wordt gewogen en na het verzinken/gavaniseren weer wordt gewogen.
je zou het na kunnen vragen .
Groeten Theo Kaufmann/Disco
Hou rekening met ongeveer 2 euro per kg of met een minimum orderbedrag,en denk bij galvaniseren aan het feit dat je chassis in een bad gaat van 400 graden en dat dan alle spanningen ergenst naar teo gaan,wat een kron ding op kan leveren.Tevens dienen er overal ontluchtings gaten te zitten van ongeveer 12 mm.En als klap op de vuurpijl OP ALLE delen waar nog verf of tectiel zit,ook inwendig, hecht zich geen zink.Ik zou het niet doen met een al gebruikt chassis.
Succes Eric
Succes Eric
Hoi Patrick,
Ik heb voor mijn SIIA alle body capings, voorruit, bumper e.d. opnieuw laten verzinken bij Bammens in Maarsen, de verf, oud zink en roest wordt verwijderd in een zuur bad. Die gasten doen niet moeilijk, zijn redelijk geprijst en helpen wel vaker (landrover-)hobbyisten. Een telefoontje levert je vast een prijs op. Al mijn onderdelen waren niet kromgetrokken toch blijft er met gelaste onderdelen wel een risico.
Succes Bouke
Ik heb voor mijn SIIA alle body capings, voorruit, bumper e.d. opnieuw laten verzinken bij Bammens in Maarsen, de verf, oud zink en roest wordt verwijderd in een zuur bad. Die gasten doen niet moeilijk, zijn redelijk geprijst en helpen wel vaker (landrover-)hobbyisten. Een telefoontje levert je vast een prijs op. Al mijn onderdelen waren niet kromgetrokken toch blijft er met gelaste onderdelen wel een risico.
Succes Bouke
Je kunt het misschien beter laten stralen en scoeperen. Dit is met een vlam verzinken. Is volgens mij goedkoper. Alleen de binnenzijde van je chassis kan dan niet, maar dat kun je weer inwendig laten tectyleren.
Marco
Marco
Bij Clemens in Alblasserdam kun je het goed laten doen, eerst stralen, dan de juiste gaten laten boren en dan verzinken. Echt heel goedkoop zal het niet zijn maar ze kunnen het wel.
Bij Clemens in Alblasserdam gaat alles eerst in een zuurbad om de verf eraf te halen.
Daarna nog in 2 baden om alles te verzinken.
Ik weet dat ze ook velgen ed. doen.
Grtz,
Arie
SIII 88 enz. (papendrecht)
Daarna nog in 2 baden om alles te verzinken.
Ik weet dat ze ook velgen ed. doen.
Grtz,
Arie
SIII 88 enz. (papendrecht)
Enig idee wat het kost om een velg te laten stralen en verzinken?
Groet, Victor (die 50 euro per velg voor stralen en verzinken wel erg veel vind)
Groet, Victor (die 50 euro per velg voor stralen en verzinken wel erg veel vind)
Let op! Chassisnummer
Voor al diegene die hun chassis willen laten verzinken het volgende:
Na het verzinken is je chassisnummer hoogstwaarschijnlijk niet meer leesbaar.
Het is raadzaam om contact op te nemen met de dichtsbijzijnde RDW station en hun vragen hoe hiermee om te gaan.
De kans bestaat dat je direct na het verzinken zij het chassisnummer er opnieuw inslaan.
Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
Na het verzinken is je chassisnummer hoogstwaarschijnlijk niet meer leesbaar.
Het is raadzaam om contact op te nemen met de dichtsbijzijnde RDW station en hun vragen hoe hiermee om te gaan.
De kans bestaat dat je direct na het verzinken zij het chassisnummer er opnieuw inslaan.
Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
Re: Let op! Chassisnummer
Je kunt he chassisnr. ook afdekken voor het verzinken. Bijv. er een plaatje op lassen. Na het verzinken het plaatje weer verwijderen en klaas is Kees.
Met groet, Hans
Met groet, Hans
Chassis verzinken koste mij ongeveer 1200 gulden, ziet er mooi uit ook na drie jaar
Bij de volgende doe ik het zeker weer
Bij de volgende doe ik het zeker weer