range rover

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
john

range rover

Bericht door john »

Hallo,
Ik heb geen ervaring met terrein rijden en vraag me af welke auto's het goed doen in het terrein, met name de Range Rover of freelander.

Wie heeft goede raad voor mij en waar moet ik op letten bij aanschaf.

groeten

John Bik
Krimpen a/d ijssel..
Jorrit

Re: range rover

Bericht door Jorrit »

Hoi John,

Beide landrovers doen het erg goed in het terrein, echter heeft de freelander het nadeel dat als je iets seriuezer wil terrein rijden deze erg weinig bodemvrijheid heeft en weinig mogelijkheden om er grotere banden onder te zetten, daar tegen over staat wel een lager gewicht en standaard tractioncontrol, de Range kan met wat aan passingen echt een terrein monster worden. Het hangt er dus helemaal van af wat je wil.

Succes Jorrit, LR 110" 2,5 D RHD hardtop "Annabel"
[members.home.nl]
Anton110/90/88LW

Bericht door Anton110/90/88LW »

En vergeet niet, een freelander heeft geen lage gearing, vandaar DHC (Down hill control.)
anton
Sirmartin

Bericht door Sirmartin »

Tja een freelander zou ik geen terrienauto durven noemen .. meer een grappig karretje ontwikkeld voor de funmarkt voor mensen die wat geld te veel hebben... of voor de vrouw als boodschappenwagen. En de rangerover is weer de andere kant op, gelukkig zit er nog heel wat tussen deze twee. Ik zou eerst maar eens goed rondkijken of eens kijken bij een LRCH terreinrij dag. Dan zie je ze allemaal en kan je gelijk zien wat ze kunnen en de mensen wat vragen stellen.

Groet,
Martin

Military Land Rover half-ton SIII diesel FFR 1977
[people.zeelandnet.nl]
Rangie (Ron)

Bericht door Rangie (Ron) »

Wil je ECHT terrein rijden????
dan is de keus toch niet zo moeilijk! Ik zweer bij m'n RR's, waarvan ik er 1 heb omgebouwd tot echt terrein monster 3.9 V8, 14 cm verhoogd een eigenbouw lierbumper, eigen bouw achterbumper, Warn lier erop, 235/85x16 mud banden en een automaat bak! afgelopen zondag de vuurdoop gehad........................ en kan niet anders zeggen dan PERFECT!!! Dit is inmiddels m'n 14e ?? RR (ben de tel een beetje kwijt) maar iedere "nieuwe" wordt weer een beetje beter.
Wel het comfort van een luxe wagen, maar ook het GENOT van een echte terrein wagen! (en een beetje fantasie en sleutel werk)
Greetz Rangie.
Anton110/90/88LW

Bericht door Anton110/90/88LW »

Ik wil de freelander niet onder waarderen, maar een beetje tubeware is het wel.

Anton (Big klunky "110" pickup)
Sirmartin

Bericht door Sirmartin »

Nee ik ook niet.. ziet er wel grappig uit.... maar ja dat doen veel japjes ook.
Het is gewoon een andere klasse auto dan waar wij het over hebben. Ok het comfort is wel wat beter... maar ja dat moet je ook allemaal schoonpoetsen na een uurtje modderrijden. ik zet gewoon de tuinslang op de binnekant
Maar ja als ik een mooie rangerover had zou ik ook niet zo wild iedere moddelpoel induiken.

Martin
Disco

Bericht door Disco »

Je gaat wel voor twee uiterste de Freelander is relatief nieuw en eigenlijk inderdaad voor de fun markt gebouwd.
De Range Rover is sinds is al ruim 30 jaar vertegenwoordigd de Range overtreft in het terrein de Freelander veruit.
Maar!!!!!!!!!!! de terreinvaardigheid is afhankelijk van de zwakste schakel,wat maakt de terreinvaardigheid: banden, vertraging, bodemvrijheid,veeruitslg,motorvermogen etc,etc
Ik heb het afgelopen weekeind de 90TD5 zien stranden waar een S2 doortokkelde

Groeten Theo Kaufmann/Disco
Sirmartin

Bericht door Sirmartin »

Ik heb ooit ene aantal weken met een J**P Grand Cherokee V8 5,6 liter in Colorado de bergen in gegaan... ach ook wel met rugzak :-) Maar ik had niet verwacht dat een automaat het zo goed zou doen in de klei. Het klinkt toch wel een beetje raar vindt ik een automaat in een terrienwagen. Maar ja dat zijn mijn vooroordelen denk ik. Ik vindt een RangeRover erg gaaf maar wel erg duur in het rijden en onderhoud, verzekering en wegenbelasting als ie jonger is dan 25 jaar.

Groet,
Martin
Jos

Bericht door Jos »

Een automaat is juist perfect in een terrein auto. Ik heb er speciaal een ingezet (90 V8) voor het terreinrijden. Dat gedoe met die staafmixer in de olie... Gewoon GAS!!! Altijd goed.
(ben ook een beetje een luie terreinrijder...)

Groeten Jos
Sirmartin

Bericht door Sirmartin »

Ik zal het onthouden voor als ik nog eens een leuke RR tegen kom...... nadat ik die rijke dame getrouwd ben :-)

Martin
Plaats reactie