schuddende range rover HELP!!!!!
schuddende range rover HELP!!!!!
gisteren reden we van de camping naar huis toen plotseling zonder aanleiding de hele auto begon te schudden en te trillen dus stuur dashboard alles.
Ik heb de auto op de vluchtstrook stil gezet en geschrokkenals je dan bent ben ik om en onder de auto gaan kijken of er wat te zen was. NIETS!!!!!!! geen klapband of loszittend wiel geen losse aandrijfas niets. We zijn dus weer verder gereden en het is daarna ook niet meer teruggekomen totdat............ik vanmiddag van m'n werk terug kwam en ik na een hobbeltje in de weg weer precies hetzelfd had. echt de hele auto stond te klapperen en ik kan je zeggen ik was er enigsins op bedacht maar je schrikt je wezeloos, en met het vooruit zicht dat ik over goed 2 weken met de caravan op vakantie wil ik moet er niet aan denken stel je voor dat je dit krijgt op de snelweg als je een langzamere vrachtwagen in gaat halen. DAAROM DIT VERHAAL OP DIT FORUM WIE KAN MIJ HELPEN DIT EUVEL OP TE SPOREN IEDEEN E-MAILEN(RANGIE@CHELLO.NL) OF BELLEN 024-3774616 OF MOBIEL 06-10695339 HELP HELP
ALVAST BEDANKT VOOR AL JULLIE REACTIE'S
FRANK VAN DER WERFF
Ik heb de auto op de vluchtstrook stil gezet en geschrokkenals je dan bent ben ik om en onder de auto gaan kijken of er wat te zen was. NIETS!!!!!!! geen klapband of loszittend wiel geen losse aandrijfas niets. We zijn dus weer verder gereden en het is daarna ook niet meer teruggekomen totdat............ik vanmiddag van m'n werk terug kwam en ik na een hobbeltje in de weg weer precies hetzelfd had. echt de hele auto stond te klapperen en ik kan je zeggen ik was er enigsins op bedacht maar je schrikt je wezeloos, en met het vooruit zicht dat ik over goed 2 weken met de caravan op vakantie wil ik moet er niet aan denken stel je voor dat je dit krijgt op de snelweg als je een langzamere vrachtwagen in gaat halen. DAAROM DIT VERHAAL OP DIT FORUM WIE KAN MIJ HELPEN DIT EUVEL OP TE SPOREN IEDEEN E-MAILEN(RANGIE@CHELLO.NL) OF BELLEN 024-3774616 OF MOBIEL 06-10695339 HELP HELP
ALVAST BEDANKT VOOR AL JULLIE REACTIE'S
FRANK VAN DER WERFF
Re: schuddende range rover HELP!!!!!
Als je met de wagen het terrein in bent geweest, controleer dan je wielen op achtergebleven modder. Vooral tussen de velg en je remmen. Als er ergens een klont is achtergebleven achter je velg kan dit er voor zorgen dat je wagen daardoor zo gaat trillen.
Marco.
Marco.
Door een heuveltje kan je ook in resonatie? komen.
Kennis van mij met zijn chevy had er ook last van.
Zelf ook een keer meegemaakt je weet niet wat je meemaakt.
De oplossing bij hem was een stuurdemper erop.
Groet,
martijn
[landrover.mine.nu]
Kennis van mij met zijn chevy had er ook last van.
Zelf ook een keer meegemaakt je weet niet wat je meemaakt.
De oplossing bij hem was een stuurdemper erop.
Groet,
martijn
[landrover.mine.nu]
swivel pin housing?
als er speling op zit is trilling het effect
Ron
als er speling op zit is trilling het effect
Ron
Frank,
De binnenzijde van je velgen nakijken op achtergebleven modder en/of klei-resten, lagerspaling nazien en wegwerken, speling op de stuurkogels en swilvel nazien en verhelpen, veren nazien op breuk en onderzijde van de auto nalopen op eventueel loszittende platen zijn de meest voor de hand liggende zaken die kunt nazien.
Is het probleem hiermee niet verholpen wordt het serieus zoeken geblazen.
Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
De binnenzijde van je velgen nakijken op achtergebleven modder en/of klei-resten, lagerspaling nazien en wegwerken, speling op de stuurkogels en swilvel nazien en verhelpen, veren nazien op breuk en onderzijde van de auto nalopen op eventueel loszittende platen zijn de meest voor de hand liggende zaken die kunt nazien.
Is het probleem hiermee niet verholpen wordt het serieus zoeken geblazen.
Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
Helaas ik was niet in het terrein geweest de auto is verder schoon en ik heb dit in de 16 jaar dat al Range Rover rij nog nooit meegemaakt. Stuurdemper is pas vernieuwd.
Als het de swivelpin's zouden zijn dan zou het toch niet zomaar weer verdwijnen.
Ik heb vanmiddag een 15 min onder de auto gelegen en alles gecontroleerd de meeste bussen zijn polybush de schokdempers zitten nog steeds vast stuurkogels is niets aan te vinden Danny van leeuwen dacht aan de kruiskoppelingen van de aandrijfassen, maar daar is zo ook niets aan te voelen. Ik denk dat ik morgen Mark Jansen bel en vraag of ik langs kan komen want ik maak me toch ernstig zorgen om zo op vakantie te gaan
Frank
Als het de swivelpin's zouden zijn dan zou het toch niet zomaar weer verdwijnen.
Ik heb vanmiddag een 15 min onder de auto gelegen en alles gecontroleerd de meeste bussen zijn polybush de schokdempers zitten nog steeds vast stuurkogels is niets aan te vinden Danny van leeuwen dacht aan de kruiskoppelingen van de aandrijfassen, maar daar is zo ook niets aan te voelen. Ik denk dat ik morgen Mark Jansen bel en vraag of ik langs kan komen want ik maak me toch ernstig zorgen om zo op vakantie te gaan
Frank
Heb je gekeken of al het lood nog op je banden zit? Dit gebeurt ook regelmatig dat je een loodje van het uitbalanceren kwijt raakt. Ik reed met vrij groffe terreinbanden die ik normaal alleen in het terrein gebruik en die dus ook niet uitgelood zijn, als ik hier mee op de weg rijd komt deze bij de 65 km/u in een resonantiefreqwentie en is hij bijna niet op de weg te houden.
Succes Jorrit, LR 110" 2,5 D RHD hardtop "Annabel"
[members.home.nl]
Succes Jorrit, LR 110" 2,5 D RHD hardtop "Annabel"
[members.home.nl]
Ik weet niet of een rover los inschakelbare voorwiel aandrijving heeft maar ik heb dat ook eerder meegemaakt maar dan met een P*j*r*. de automatische vrijloopnaaf was kapot en ging af en toe z'n eigen gang met het gevolg dat alles schudde en tekeer ging. als ik dan stopte en verder reed was er even niets meer aan de hand.
mocht hij geen avn weet ik verder ook niet wat het kan zijn.
hulk 110
mocht hij geen avn weet ik verder ook niet wat het kan zijn.
hulk 110
Heb je vrijloopnaven op je auto?
Handbedient misschien?
Mogelijk dat een onverlaat een van de vrijloopnaafjes heeft omgezet.
Succes,
Andre
Handbedient misschien?
Mogelijk dat een onverlaat een van de vrijloopnaafjes heeft omgezet.
Succes,
Andre
Ik heb een Range Rover en die heeft al vanaf 1970 permanente vierwileaandrijving.
Maar ik heb het met een collega op het werk besproken(die is automonteur gewweest) en het laatste wat ik had gedaan (i.v.m. naar rechts lopen van de auto)is de linker en rechter voorband omgewisseld. Dat had ik dus niet moeten doen want je veranderd dan de looprichting van de band. Dus ik ga vanmiddag eerst m'n banden(velgen) weer terug laten zetten door de bandenboer.
Hoe het afloopt.......jullie horen het maar in ieder geval bedankt voor het meedenken
Frank
Maar ik heb het met een collega op het werk besproken(die is automonteur gewweest) en het laatste wat ik had gedaan (i.v.m. naar rechts lopen van de auto)is de linker en rechter voorband omgewisseld. Dat had ik dus niet moeten doen want je veranderd dan de looprichting van de band. Dus ik ga vanmiddag eerst m'n banden(velgen) weer terug laten zetten door de bandenboer.
Hoe het afloopt.......jullie horen het maar in ieder geval bedankt voor het meedenken
Frank
Je zegt dat de stuurdemper pas is vernieuwd, misschien is deze nieuwe niet helemaal goed?
Steven
Steven
Zelf 2 Range Rovers gehad. Bij mij was het trillen te verhelpen door nieuwe kruiskoppelingen te monteren (4x) in de aandrijf assen. (popeller shafts) Ook de aandrijf assen zelf kunnen beschadigen en voor een onbalans zorgen.
Die vibratie, is die snelheid of toerental gebonden, of geen van beide?
Verder weet ik niet of een RR een rubbere ring heeft tussen de aandrijfas en "the transfere case"? (zoals bij een Lada Niva.) Die kan ook op zijn.
Als laatse idee: Weet je zeker dat de vacuum pomp van de diff lock uitschakeld? Ook als het lichtje in het dash kapot is. (een keer in en uitschakellen zal uitsluitsel geven)
Succes,
Bart, SIIa 88' diesel 1966
Hoogst waarschijlijk is 1 van je homokineten "overleden" door dat er water bij is gekomen, of doordat er gewoonweg geen olie meer inzit.
Je kunt proberen om het geheel half te vullen met lagervet en dan afvullen met 80w90.
als het op deze manier beter wordt, heb je het euvel ook meteen gevonden, maar kan je nog wel gewoon op vakatie (mits je geen wereld reis gaat maken)
Kun je na je vakantie in uitgeruste toestand je homokineten vervangen.
Rangie
Je kunt proberen om het geheel half te vullen met lagervet en dan afvullen met 80w90.
als het op deze manier beter wordt, heb je het euvel ook meteen gevonden, maar kan je nog wel gewoon op vakatie (mits je geen wereld reis gaat maken)
Kun je na je vakantie in uitgeruste toestand je homokineten vervangen.
Rangie