NATO aanhangers en kenteken

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Coen Caminada

NATO aanhangers en kenteken

Bericht door Coen Caminada »

Wie heeft er een NATO aanhanger al op kenteken gekregen?
Ik heb een Saris en die wil ik op kenteken krijgen maar de RDW schijnt hem niet te kennen.....
Er dreigt dus een keuring en dat wil ik niet in verband met de Nato haak.....
Rodge

Re: NATO aanhangers en kenteken

Bericht door Rodge »

Vraagje...waarom zou je de aanhanger op kenteken willen ? Alleen aanhangers met een toegestane maximum massa van boven de 750 kg moeten per 1 september voorzien zijn van een eigen kenteken (zogenaamd W kenteken).
Alle aanhangers onder 750 kg alleen het kenteken van het trekkend voertuig..lijkt mij meer dan voldoende voor de Saris..tenzij je van plan bent om er andere voertuigen met te gaan vervoeren ..etc.
Coen Caminada

omdat het max laadvermogen 500 kg is en de aanhanger zelf al 425 kg weegt. Dat is dus samen 925 kg......en dus moet ik een kenteken hebben.
olle

Bericht door olle »

Coen,
Ik zit in het zelfde schuitje,alleen ik heb een Polynorm,die is nog iets zwaarder.
Sta nu op het punt om aan de procedure te beginnen voor het kenteken,ben beniewd of mensen nog suggesties hebben.
Olle.
jacco sIII lw Pepé

Bericht door jacco sIII lw Pepé »

Ik zet mijn polynorm niet op kenteken.
Heeft namelijk geen zin.....

Een aanhanger mag pas meer dan 750Kg totaalgewicht zijn als hij geremd is.
Mijn dombootje is niet geremd en mag dus niet zwaarder zijn dan 750 Kg.

Dat ik er wel ietje meer op kwijt kan (er ligt een landrover as (max 1500 Kg) onder) doet niet ter zake.

JAcco
andreas

Bericht door andreas »

Jacco,

Heb zelf een polynorm 1 tons en een Sankey trailer.
Volgens onderstaande link hoef je beide niet op kenteken te zetten; de 750 kg grens gaat over het eigen gewicht.
Wat je wel moet doen is de nato koppeling vervangen door een kogelkoppeling; de natokoppeling is niet gekeurd.
[www.gezc.org]
Succes,

Andreas
Coen Caminada

dat klopt helaas niet: het totale gewicht mag niet boven de 750 komen.dat is dus niet het leeg gewicht.
Berry Weijers

Bericht door Berry Weijers »

Wat op die site staat klopt niet helemaal. Op de volgende RDW site vind je de juist informatie:

[www.rdw.nl]

Quote:

'De maximale massa beladen voertuig is de massa van de lege aanhangwagen plus de maximaal toegestane lading.'

Dit is dus met de Saris, Polynorm of elke andere aanhanger groter dan een klein aanhangwagentje.

Groeten,

Berry Weijers
beheerder [Land-Rover.startpagina.nl]
Steven

Bericht door Steven »

misschien dat ze bij de avc of keep them rolling er al verder mee zijn.
Die rijden namelijk ook met die aanhangers en hebben wel een goedkeuring op hun natohaak. misschien dus dat zij al verder zijn met dit aanhangerverhaal.

Steven
musketier

Bericht door musketier »

bij mijn weten zijn ze bij avc nog niet verder. De fehac onderhandelt nog. advies van de avc is dan ook om nog niets te doen.
Disco

Bericht door Disco »

Ik heb Bij het feestje van de LRCH met een meneer gesproken deze heeft een Saris Militaire trailer omgebouwd(met twee grote lades)
Deze meneer vertelde: alles opgeschreven (sarisplaatje, onderstelplaatje en asplaatje
Bij de PTT rolde het typenummer etc er uit hij verwachte dat hij dan ook binnenkort z'n kenteken krijgt.
Let wel op in combinatie met een aanhanger zwaaarder dan 750 kilo moet een gekeurde natohaak komen (ringfeder €550,- en Dixonbate €325,-)
Je kunt ook alle plaatjes er vanaf slopen en gewoon voor de max 750 kilo gaan(scheelt bij saris 150kilo)

Groeten Theo Kaufmann/Disco
Plaats reactie