stekkerdoos
stekkerdoos
Heeft iemand misschien een schema voor het aansluiten van een gewone stekkerdoos aan de bedrading van een nato koppeling.Bij voorbaat dank Ger.
Re: stekkerdoos
hallo Ger,
van die nato stekkerdoos heb ik geen schema,van die zevenpolige wel.
ik weet zo niet welke je nu hebben wil maar ik heb wel
voor jou de zevenpolige. misschien sowieso handig
voor anderen als ze aanhangerverlichting willen aansluiten.
hier komt ie:
Zwart 58L (of7) Achterlicht links en kenteken
Groen L (of1) Richtingaanwijzer links
Rood 54 (of6) Remlichten
Blauw 58R (of5) Acterlicht rechts
Geel R (of4) Richtingaanwijzer rechts
Bruin 31 (of3) Massa
54g (of2) Reserve,constantstroom,binnenverlichting caravan
succes, Tom
van die nato stekkerdoos heb ik geen schema,van die zevenpolige wel.
ik weet zo niet welke je nu hebben wil maar ik heb wel
voor jou de zevenpolige. misschien sowieso handig
voor anderen als ze aanhangerverlichting willen aansluiten.
hier komt ie:
Zwart 58L (of7) Achterlicht links en kenteken
Groen L (of1) Richtingaanwijzer links
Rood 54 (of6) Remlichten
Blauw 58R (of5) Acterlicht rechts
Geel R (of4) Richtingaanwijzer rechts
Bruin 31 (of3) Massa
54g (of2) Reserve,constantstroom,binnenverlichting caravan
succes, Tom
nu heb ik nagemeten dat van de org.doos naar de nato kabels bij mij was:58L (7) --(nato)Rood. L(1)- (nato) groen /rood. 54(6) (nato)groen/paars. R(4)Rood. 31(3)massa heb ik aan gesloten op chassis je meet zoveel punten waar geen spanning op staat dat ik niet weet wat de org. massa is. Gaarne zou ik nog willen weten hoe het met het schema zit waar alles voor diend wat er in de (nato) doos aangesloten is. Groetjes GER
Ik heb misscien wat info waar jullie wat aan hebben:
NATO-stekker:
A,F en H: reserve; B: linkerremlicht; C: colonnelicht; D,L: min; E: achter en nummerplaatverlichting; J: rechterremlicht; K: hulp/pos.; M: linkerrichtingaanwijzer; N: rechterrichtingaanwijzer.
Helaas heb ik geen tekening van het geheel.
Succes
NATO-stekker:
A,F en H: reserve; B: linkerremlicht; C: colonnelicht; D,L: min; E: achter en nummerplaatverlichting; J: rechterremlicht; K: hulp/pos.; M: linkerrichtingaanwijzer; N: rechterrichtingaanwijzer.
Helaas heb ik geen tekening van het geheel.
Succes
Andre,
Dit is één van de drie varianten die ik ben tegengekomen; in het nederlandse leger zijn er twee versies. Verder zijn er ook Nato stekker waar standaard een 7-aderig snoer aan zit.
Zelf heb ik voor m'n Sankey en Polynorm aanhangers de zaken gestandariseerd door de remmen etc. op 1 groep te zetten.
Ger,
De massa draad zoek ik altijd op door de weerstand te meten; vanaf de massa aansluiting van je auto meet je alle aansluitingen door. De draden die geen of een minimale weerstand hebben zijn de massa's [meestal 2]. Er zijn ook een aantal draden reserve.
Groet,
Andreas
Dit is één van de drie varianten die ik ben tegengekomen; in het nederlandse leger zijn er twee versies. Verder zijn er ook Nato stekker waar standaard een 7-aderig snoer aan zit.
Zelf heb ik voor m'n Sankey en Polynorm aanhangers de zaken gestandariseerd door de remmen etc. op 1 groep te zetten.
Ger,
De massa draad zoek ik altijd op door de weerstand te meten; vanaf de massa aansluiting van je auto meet je alle aansluitingen door. De draden die geen of een minimale weerstand hebben zijn de massa's [meestal 2]. Er zijn ook een aantal draden reserve.
Groet,
Andreas