verschillende remcilinders??

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Serious IIa

verschillende remcilinders??

Bericht door Serious IIa »

Heb net mij trommelremmen op mijn SeriousIIA schoongemaakt (was ook nodig had ze nl al niet meer schoongemaakt sinds voor de prikkerdag ). en kwam tot een vreemde ontdekking.

Linksachter zit een remcilinder gemonteerd met daarop 1 1/4 en rechts eentje met daarop 1. geschreven. Wat is het verschil tussen deze typen? Ik heb het vermoeden dat die met 1 iets kleiner (korter) is?? (Trouwens degene met de 1 lekt ook iets dus daar moet een ander in maar ik weet dus ook niet goed welke ik nou moet bestellen...)..

Groetjes Bowy
Jacco SIII LW Pepé

Re: verschillende remcilinders??

Bericht door Jacco SIII LW Pepé »

even uit mijn hoofd.
De britpart cilinders zijn iets dunner dan de genuine, korter weet in zo niet (nooit gemeten).

Als je een lekke moet vervangen zou ik voor een genuine gaan, maar met mij velen begrijp ik, ooit in 1 week drie remcilinders vervangen op hetzelfde wiel, wel via garantie, maar niet het werk waar ik op zit te wachten. :-(

JAcco
Herman

Bericht door Herman »

Volgens mij staan die aanduidingen voor de diameter van de remzuiger (1,5 inch of 1 inch). Mijn serie IIa heeft op de achteras ook verschillende remcylinders. Toch denk ik dat er één soort remcylinder op de achteras hoort te zitten. Logisch gedacht zouden de remcylinders op de vooras groter moeten zijn dan die van de achteras. Op die manier remt de auto voor harder dan achter.
Eén grote en één 'kleine' remcylinder op één as leidt m.i. tot scheef remmen of het blokkeren van het wiel met de grootste remcylinder.
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

Bowy,

De aanduiding op de cylinders heeft betrekking op de zuigerdiameter.
De 1 1/4" is bedoelt in combinatie met 11" trommels voor, en de 1" is voor de 10" trommels op de vooras.
Links en rechts horen wel gelijk te zijn (maar dat begreep je al).

Dennis b.
Serious IIa

Hee Dennis, ik dacht al dat jij hier meer van zou weten!! Thanx! Ik ga geloof ik mijn trommels dan maar vervangen voor grotere want nu heb ik 10 inch rondom en dat is niet echt fijn met mijn 37 inch banden

Achter 11 inch en voor 1-ton en dan iets van een bekrachtiger ofzo......

Groetjes Bowy
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

Bowy,

Dus binnenkort wordt het: Serious IIa, alleen een boom remt beter.

Groeten,

Dennis B.
Serious IIa

hoop ik wel ja, want nu wordt je er no niet echt gelukkig van

Groetjes Bowy
Plaats reactie